به گزارش خبرنگار ایرنا ، تازه ترین آمار آموزش و پرورش مازندران نشان می دهد که تا پایان روز چهارم فروردین حدود یکصد هزار نفر در مدارس تجهیز شده مازندران اسکان یافتند.
سال گذشته در این مدت 141 هزار نفر شب اقامت در مدارس مازندران ثبت شده بود.
آموزش و پرورش مازندران برای تعطیلات نوروزی 98 همانند نوروز سال گذشته 388 مدرسه با بیش از سه هزار کلاس درس را برای اقامت مسافران نوروزی آماده کرده بود.
نکته قابل توجه این که پیش از شروع طرح اسکان نوروزی مدارس ، مسئولان آموزش و پرورش مازندران از افزایش کیفیت مدارس برای پذیرایی خبر دادند و بیش از 40 مدرسه در گروه ویژه قرار گرفتند.
معاون آموزش و پرورش مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : از 27 اسفند تا پایان روز چهارم فروردین 98، تعداد 97 هزار نفر روز اقامت در مدارس مازندران اسکان یافتند.
اسفندیار نظری هدف از تجهیز مدارس برای تعطیلات نوروزی را خدمت به فرهنگیان برشمرد و افزد : هر ساله برای تجهیز کلاس های درس مدارس استان جهت میزبانی از مسافران نوروزی اعتباری از جیب خود مدارس پرداخت می شود که نه تنها به اقتصاد مدارس اجحاف می شود ، بلکه آسیب جدی نیز به تاسیسات و امکانات مدارس وارد می شود.
معاون آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه بخش زیادی از هزینه های تجهیز مدارس از جیب مدارس تامین می شود، افزود: سال های پیش برای میزبانی از مسافران نوروزی در مدارس مازندران سرانه ای برای تجهیز و یا آماده سازی مدارس اختصاص می یافت که دیگر از آن هم خبری نیست.
نظری میانگین اعتبار مورد نیاز تجهیز هر مدرسه برای میزبانی از مسافران نوروزی را حدود 30 میلیون ریال برآورد کرد و گفت که هزینه تجهیز ، آماده سازی و استهلاک مدارس مازندران برای میزبانی از مسافران در تعطیلات نوروزی در هر تعطیلات نوروزی چندین میلیارد تومان است که فشار زیادی به مدارس و آموزش و پرورش وارد می کند.
نظری افزود : آموزش و پرورش از روند استقبال فرهنگیان از اقامتگاههای گردشگری و از کمتر شدن مدرسه خوابی استقبال می کند .
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.