به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا اردکانیان روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران مازندران افزود : در مجموع براثر وقوع سیل پایان سال قبل برق 186 روستا در 12 شهرستان این خطه شمال کشور قطع شد که براساس آخرین گزارش برق تمام این روستاها به جز یک روستا که به دلیل صعب العبوری امکان اتصال نبود، وصل شد.
به گفته وی برق یک روستای باقی مانده نیز تا اواخر وقت امروز وصل می شود.
*** قطع آب 271 روستا و 6 شهر
وزیر نیرو خاطرنشان کرد: سیل آب 271 روستای مازندران را دچار اختلال کرد که با ورود به موقع دستگاههای مرتبط در استان هم اکنون آب تمام روستاها وصل شد.
وی اضافه کرد: همچنین سیل آب شرب 6 شهر از جمله بابل و بابلسر را قطع کرد که تاکنون آب 4 شهر وصل شد و کار تامین آب شهرهای بابل و بابلسر نیز از محل سد البرز در دست اجراست و امیدواریم هر چه سریعتر آب این شهرها نیز برقرار شود.
*** انتقاد از هواشناسی
وزیر نیرو از پیش بینی وقوع سیل از سوی هواشناسی نیز انتقاد کرد و گفت: هواشناسی در حد پیش بینی احتمالی سیل اطلاع رسانی کرد و این احتمال نیز خیلی جدی گرفته نمی شود.
اردکانیان افزود : هواشناسی با امکانات موجود نیز می تواند وقوع سیل را پیش بینی و هشدارهای لازم را بدهد و با رایزنی با وزیر راه و شهرسازی امیدواریم سازکارجدیدی برای پیش بینی مدت دار سیل از سوی هواشناسی ایجاد شود.
وی تغییر اقلیم را علت اصلی بروز سیل در استان های کشور از جمله مازندران دانست و خواهان اجرای طرح های پیشگیرانه شده است.
سیل هفته اخر اسفندماه گذشنخ در مازندران 12 هزار میلیارد ریال به این خطه شمال کشور خسارت زد.
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.