رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بخش قابل توجهی از خسارت سیل اخیر در مازندران و استان های شمالی ریشه در دخل و تصرف انسانی دارد.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی روز شنبه در بازدید از مناطق سیل زده استان مازندران در جمع خبرنگاران افزود: در برخی از موارد به بهانه کار کشاورزی و سایر فعالیت ها، مسیر رودخانه ها بسته و همین امر موجب بروز مشکلات شد.

وی بیان داشت: پس زدن آب رودخانه و عدم برون رفت از مسیر اصلی، موجب شد تا آب راهی برای خروج نداشته و موجب بروز خسارت  فراوان به مردم شود.

لاریجانی  با اشاره به خسارت گسترده سیلاب به بخش های مختلف کشاورزی، اقتصادی و کسب و کار مردم مناطق سیل زده، تصریح کرد: تلاش برای فعال کردن این بخش ها باید در دستور کار قرار گرفته و معیشت مردم آسیبی نبیند.

وی توزیع بسته های حمایتی در بین خانورهای دچار بحران سیل شده را از برنامه های فعلی و مهم در دستور کار مسئولان اعلام کرد که باید با فوریت انجام شود.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: برای برون رفت آب از مزارع و اراضی کشاورزی هم باید با برنامه ریزی و با فوریت چاره اندیشی شود تا کشاورزان و مردم منطقه که معیشت آنان از کشاورزی است؛ بیشتر از این متضرر نشوند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.