مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران با اشاره به اولویت بازگشایی مسیرهای روستایی، گفت: تا کنون بیش از 70 درصد مسیر های روستایی آسیب دیده استان بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،احمد آفرین محمدزاده بعدازظهر دیروز -اول فروردین ماه - در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اظهار داشت: استان مازندران به عنوان استان گردشگری جزء پرترددترین استان‌های کشور است که سیل و بارش اخیر در روزهای پایانی سال و همچنین برف سنگین در گردنه‌ها و بارش شدید در شرق و مرکز استان موجب شد تا تجربه برف روبی و رانش زمین و انسداد جاده ها را با هم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در چنین شرایط بازگشایی راههای شریانی در اولویت فعالیت ما قرار گرفت افزود: ریزش سنگریزه در محور هراز، رانش زمین از جوارم شیرگاه ،پل سفید و ورسک و حرکت کوه و جنگل بصورت همزمان در بالادست عملیات پاکسازی جاده را افزایش داد.

مدیر کل راهداری وحمل و نقل  جاده ای مازندران گفت: به دلیل حجم بالای رانش در منطقه رستوان آبشار به سمت زیرآب با هماهنگی پلیس راه یک لاین را باز کرده و عملیات امداد رسانی را ادامه دادیم و لاین بعدی را با کمک عوامل راهسازی بازگشایی کردیم.

وی با اشاره به دیگر اقدامات راهسازی اشاره کرد و ادامه داد: محور ساری-کیاسر - سمنان نیز با بارش برف و باران شدید مواجه شد در چنین شرایطی برخی از خودروها بدون تجهیزات در جاده ها ماندند که با کمک عوامل راهداری و بازگشایی محورها 70 خوردو را نجات دادیم.

محمدزاده با اعلام اینکه با تمهیدات اتخاذ شده محور ساری- کیاسر باز بوده و تردد جریان دارد تصریح کرد:با توجه به میزان برف یک تا یک ونیم متری 70 درصد محور روستایی نیز بارگشایی شده است.

وی گفت: خاک محورهای روستایی به شدت آب گرفته و شرایط حرکت بصورت رانش دارند و پل‌ها و جاده‌ها دچار خسارت و تخریب شدند که تابلوهای ایمن سازی و علائم هشدار دهنده در این محورها جانمایی شد.

محمدزاده افزود: در بارش اخیر رودخانه تلار و تجن بالاترین حجم دبی آب را تجربه کردند .

وی با اعلام اینکه از 27 تا 29 اسفند 97 ،28 هزار و 90 خوردو مسافران درون و برون استانی را جابجا کردند اظهار کرد: مجموع مسافرین جابجا شده برون و درونی استانی 149 هزار و 949 نفر بوده است.

مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای مازندران درباره تردد در خطوط ریلی مازندران، افزود: ورودی راه آهن به مازندران قطع است و فقط خط شیرگاه به گرگان فعالیت می کند.

محمدزاده گفت: یک درصد از تصادفات مربوط به حمل و نقل عمومی است که در این مدت تصادف حمل و نقل عمومی در مازندران صفر بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.