دهیار روستای سقندیکلا در بخش کلیجانرستاق ساری گفت: سیل و رانش تردد 10 روستای بخش کلیجانرستاق را مختل کرد.

عباس ولیزاده در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اعلام این خبر و بیان اینکه پل ارتباطی روستای علویکلا به روستاهای گرمستان، علویکلا، گرمرود ، آهودشت،شبکلا، سقندیکلا، رودبارکلا،کلقوچال،دزدک و احمد آباد به دلیل بروز سیل مسدود شده است،اظهار داشت: در شرایط فعلی اهالی این روستا ها از مسیر بالاکولا تردد می کنند.

وی افزود: این مسیر نیز به مدت کوتاه باز و دوباره به دلیل رانش در مسیرهای مختلف ساعت های طولانی مسدود می شود.

دهیار روستای سقندیکلا به چگونگی وقوع حادثه اشاره کرد و گفت: 27 اسفند ماه شاهد بارش باران بسیار شدیدی بودیم که در ادامه منجر به طغیان رودخانه و رانش زمین شد.

وی با اشاره به اینکه رودخانه تجن از کنار این روستاها عبور میکند،گفت: سیل اخیر خسارت زیادی را به اراضی کشاورزی و دام وارد کرده و بخشی از اراضی نیز کاملا تخریب شد.

وی افزود: هرچند از شدت سیل‌ها کاسته شده اما تاثیر این بلای طبیعی بسیار وسیع و گسترده است و تخریب اراضی کشاورزی و پل‌ها باعث نگرانی ساکنین این روستا و دیگر روستاهای این حومه شده است.

ولیزاده با بیان اینکه سیل و شدت آن موجب شده تا بخش وسیعی از روستای سقندیکلا در معرض رانش قرار بگیرد، ادامه داد : همچنین بروز سیل و پس از آن رانش زمین، خساراتی را به تأسیسات آب شرب روستایی منطقه وارد کرده است .

وی اعلام کرد: در شرایط فعلی تردد از مسیر روستای علویکلا غیر ممکن است و اهالی این منطقه در صورت باز بودن جاده از مسیر بالاکولا جاده حد فاصل سنگ بن و صنایع چوب و کاغذ مازندران تردد کنند.

دهیار روستای سقندیکلا در ادامه از همکاری بخشداری کلیجانرستاق جهت تامین دستگاه لودر برای بازگشایی مسیرها قدردانی کرد.

روستای سقندیکلا با بیش از 180 خانوار  در 21 کیلومتری شهرستان ساری در بخش کلیجانرستاق قرار دارد که شغل صد درصد مردم این روستا کشاورزی است.

بر اساس اعلام  چند روز گذشته هواشناسی مازندران بارش شدید باران و برف در این استان پیش بینی شده بود همچنین اداره کل مدیریت بحران استان مازندران هم از بروز سیلاب و آبگرفتگی در این استان خبر داده بود.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.