به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسین نیازآذری روز سه شنبه در نشست خبری در بابل افزود : در حال حاضر اختلاف نظر جدی در خصوص انتقال آب بین حوزه ای و منطقه ای در کشور وجود دارد و این طرح در هیچ شرایطی به مرحله اجرا نخواهد رسید.
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : هم اکنون طرح های نیمه تمام مهمی در کشور وجود دارد که ضرورت دارد هزینه سنگین انتقال آب دریای خزر برای تکمیل این طرح های نیمه تمام سرمایه گذاری شود.
وی ادامه داد : مشکل آب مختص یک استان نیست که هزینه های سنگینی را برای آن در شرایط فعلی متحمل شویم و باید این مشکل از راههای دیگری برطرف شود.
این نماینده مجلس با اشاره به کمبود آب آشامیدنی در مازندران و طرح هایی که سال هاست در انتظار دریافت اعتبار و بودجه لازم برای بهره برداری است ، گفت : طرح بزرگ آبرسانی به شهرهای گروه الف در بابل، امیرکلا ، بابلسر و فریدونکنار از جمله آنهاست که البته در یک سال اخیر پیشرفت های خوبی داشته است به گونه ای که احداث تصفیه خانه بزرگ 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حوزه خط انتقال و ذخیره 100 درصد طرح انجام شده است.
نیازآذری افزود : این طرح از جمله طرح های اولویت دار وزارت نیرو است و این وزارتخانه بسیار مصمم است که تا پایان سال 98 فاز نخست تصفیه خانه بزرگ بابل به بهره برداری برسد.
شهرستان 536 هزار نفری بابل دارای هفت شهر و 6 بخش و بخش هایی از این شهرستان در تابستان با کمبود آب آشامیدنی مواجه می شود.
طرح انتقال آب دریای خزر با قدمتی سه دهه ای در دولت نهم به صورت جدی مطرح و حتی کلنگ آن هم با حضور رییس دولت وقت به زمین زده شد ، اما با هشدارهای کارشناسان در باره تبعات چند وجهی زیست محیطی ، اجتماعی و امنیتی ادامه نیافت.
دولت در لایحه بودجه سال 98 برای اجرای فاز مطالعاتی این طرح اعتبار در نظر گرفته است که با وجود مخالفت نمایندگان استان های شمالی در مجلس تصویب شد.
قرار است در طرح مطالعاتی علاوه بر سنجش تبعات ، امکان اجرای آن نیز سنجیده شود.
7343/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.