مهدی رازجویان دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که این خانواده ها ساکن 6 روستای بخش مرکزی و شهر کیاکلا مرکز شهرستان سیمرغ بودند که با تلاش نیروهای امدادی و مدیریت بحران به صورت موقت در اماکن عمومی بویژه مساجد و تکایای شهر و روستاهای اطراف اسکان داده شدند.
بارندگی شدیدی که از عصر یکشنبه در مازندران باریدن گرفت و همچنان ادامه دارد سبب طغیان رودخانه های مرکز و شرق استان شد و سیلاب ناشی از آن هم به بخش های مختلف از جمله بخشی از منازل مردم خسارت زد.
سیمرغ از شهرستان های مرکزی مازندران است که بخشی از رودخانه تلار از آن گذر می کند.
معاون استاندار مازندران با اعلام این که شامگاه دوشنبه ستاد مدیریت بحران شهرستان سیمرغ با حضور استاندار در کیاکلا برگزار شد ، گفت که در این نشست تدابیر لازم برای ساماندهی مشکلات ناشی از بحران سیلاب و بارندگی برای این شهرستان اندیشیده شد.
وی توضیح داد : به دستور استاندار 400 وعده غذای گرم و به اندازه مورد نیاز انواع کنسرو و پوشاک گرم در اختیار خانواده های سیلزده قرار گرفت.
رازجویان گفت : همه نیروهای امدادی آتش نشانی ، شهرداری، نیروهای انتظامی ، هلال احمر و اورژانس 115 در حال امداد رسانی به آسیب دیدگان از سیلاب هستند ، گفت : سیلاب و طغیان رودخانه تلار سبب شده تا شهر کیاکلا مرکز این شهرستان و 9 روستا بخش مرکزی دچار آبگرفتگی شدید شود.
وی ادامه داد: با توجه به آبگرفتگی بیشتر واحدهای مسکونی ، خسارت های شدیدی به لوازم خانگی شهروندان کیاکلا وارد شده است.
** برآورد خسارت از فردا سه شنبه
معاون امور عمرانی استاندار مازندران با بیان این نکته که از فردا سه شنبه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جهاد کشاورزی در کنار نیروهای امدادی خسارت های واحد های مسکونی و کشاورزی را بر آورد و پرونده سازی می کنند، اظهار داشت: اگرچه خسارت سیلاب سبب نگرانی و دغدغه خانواده ها در روزهای آخر سال شده است ، اما به دستور استاندار همه مسئولان و نیروهای امدادی پای کار هستند .
رزاجویان با بیان اینکه شدت بارش کم شده و دبی آب رودخانه تلار در حال کاهش است ، افزود : شدت بارندگی در منطقه بسیار شدید بوده و دبی آب رودخانه ها در بازه زمانی اندک چندین برابر وضعیت نرمال شد و به همین دلیل هم سیلاب به طرف روستاها و شهر سرریز کرد.
شهرستان سیمرغ دارای یک شهر کیاکلا و دو بخش مرکزی با 9 روستا و بخش تالارپی با 15 روستا است.
معاون استاندار مازندران وضعیت چند روستای شهرستان میاندرود و نکا در شرق استان را نیز ' وخیم ' توصیف کرد و گفت : اکنون شخص استاندار به همرا نیروهای امدادی در روستای ' پنپه چوله ' میاندرود و داراب کلا نکا حضور دارند.
بر اساس گزارش هواشناسی طی 24 ساعت گذشته بیشترین میزان بارندگی در ایستگاه دشت ناز ساری با 128 میلی متر ثبت شده است.
همچنین در این مدت میزان بارندگی در ساری هم 114 میلی متر ، گلوگاه 115 ، پل سفید 129 و بابلسر 83 میلی متر اعلام شده است.
گزارش های رسمی حاکیست که از صبح امروز دوشنبه سطح آب رودخانه های بزرگ مازندران مانند تلار در قائمشهر، تجن در ساری ، نکارود در نکا و بابلرود در بابل از حد معمول بالاتر آمده و آب در برخی ازمسیرها سرریز و سبب طغیان این رودخانه ها به داخل شهر نیز شده است.
بر اساس اعلام فرماندار نکا ، دبی آب نکارود امروز سه برابر سال 78 بود که در آن سال سبب تخریب بخشی از شهر نکا و کشته شدن دستکم 12 نفر شده بود.
پیش بینی هواشناسی مازندران نشان می دهد که بارش باران در مناطق جلگه ای و بارش برف در ارتفاعات به همراه وزش باد تا صبح روز چهارشنبه به صورت پراکنده ادامه دارد.
6990/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.