به گزارش خبرنگار ایرنا، در اخطاریه امروز اداره کل هواشناسی مازندران آمده است: با نفوذ سامانه بارشی به استان از عصر فردا ، یکشنبه بارندگی از مناطق غربی استان آغاز و تا شب به مناطق مرکزی و شرقی گسترش می یابد و پیش بینی می شود علاوه بر کاهش محسوس دما بین 6 تا 12 درجه ای که با بارش باران در مناطق جلگه ای و بارش برف در ارتفاعات همراه است وزش باد نیز پدیده جوی تا صبح روز چهارشنبه این هفته در استان خواهد بود.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی استان ، با نفوذ سامانه سرد و بارشی از فردا شب کاهش محسوس دما و بارندگی را شاهد خواهیم بود.
علی اصغر احمدی افزود: دمای هوای مازندران طی روزهای آینده تا 14 درجه در برخی نقاط استان کاهش می یابد و دریای خزر مواج نیز می شود.
وی گفت: ارتفاعات و مناطق کوهستانی مازندران بارش برف را خواهیم بود که با مه گرفتگی همراه می شود لذا با توجه به این شرایط جوی، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد در محورهای کوهستانی دور از انتظار نیست.
مدیر کل بحران مازندران از رانندگان خواست تا با توجه به بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی، تجهیزات زمستانی خود را به همراه داشته باشند.
وی همچنین از شالیکاران خواست تا برای مقاوم سازی پوشش خزانه برنج اقدام بکنند و مسافران و مردم در این مدت از ماهیگیری و قایقرانی و هرگونه فعالیت های دریایی در هنگام مواج بودن دریا خودداری کنند.
احمدی اضافه کرد: تمامی نهادهای امدادی از جمله 58 شهرداری، جمعیت هلال احمر ، اورژانس، راهداری و دیگر نهادهای خدمات رسان در حالت آماده باش هستند.
وی به تمامی دستگاههای اجرایی مرتبط و نیروهای امدادی و خدماتی هم توصیه کرد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی، آمادگی لازم را جهت هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمت رسانی داشته باشند.
اداره کل هواشناسی مازندران امروز با صدور اخطاریه اعلام کرد: با نفوذ سامانه بارشی از عصر فردا، یکشنبه احتمال می رود که معابر عمومی در مناطق ساحلی و جلگه ای دچار آبگرفتگی شود و نیز علاوه بر طوفانی شدن دریای خزر، کاهش دید ، لغزندگی و اختلال در تردد خودروها در محورهای کوهستانی بوجود اید.
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.