به گزارش خبرنگار ایرنا ، احمد حسین زادگان عصر چهارشنبه در حاشیه آیین بهره برداری از طرح گازرسانی به 33 روستای هزارجریب شهرستان نکا که به صورت نمادین در روستای برما، پوروا و زیارتکلا برگزار شد ، در گفت و گو با خبرنگاران افزود : تلاش برای توسعه و پیشرفت استان مازندران در نقاط مختلف باید در دستور کار باشد و در روستاها رونق گردشگری، بوم گردی و کشاورزی از اولویت هاست.
وی اظهار داشت : گردشگری روستایی نقش مهمی در توسعه روستاها دارد و باید در این بخش تلاش شده و افراد با ایجاد گردشگری در این حوزه موجب اشتغال و مهاجرت معکوس به روستاها شوند.
حسین زادگان افزود : استفاده از اراضی شیبدار و توسعه کشت گیاهان دارویی و درختکاری هم عاملی مهم برای توسعه اقتصادی در روستاهاست و می توان صنعت چوب را هم در این اراضی گسترش داد.
استاندار مازندران با اشاره به این که صندوق های خرد و بانک های کوچک محلی نقش مهمی در توسعه اقتصاد دارند ، گفت : باید به این سمت حرکت کنیم و با زیر کشت بردن اراضی شیبدار برای تولید چوب، در توسعه اقتصادی که مهمترین نیاز استان است؛ تلاش کرد.
وی افزود : برای شتاب بخشی به توسعه استان مازندران برنامه 100 روزه را در دستور کار قرار دادیم که در این بخش 100 روستا گازرسانی می شود و برنامه های مختلف دیگر برای توسعه در دست انجام است که باید از تمام ظرفیت ها برای توسعه استفاده کرد.
7332/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.