شهرستان چالوس یکی از جذابترین مناطق مازندران برای گردشگران است به طوری که در نوروز امسال یک میلیون و 835 هزار نفر شب اقامت در اقامتگاه های رسمی این شهرستان اسکان یافتند.
جاذبه های تاریخی ، طبیعی و گردشگری این شهرستان همچون وجود جنگل های هیرکانی (خزری) در طول ساحل جنوبی دریای خزر ، اقامتگاه های بوم گردی ، ساحل چشم نواز و ماسه ای ، تفرجگاه ساحلی و مجموعه تفریحی ، توریستی و اقامتی نمک آبرود ، کاخ چای خوران ، جاده زیبا و دل انگیز کندوان به عنوان یکی از پنج جاده زیبای دنیا به همراه آداب ، رسوم و سنت های کهن موجب افزایش حضور گردشگران به این شهرستان شده است.
مهدی اسحاقی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : ظرفیت اقامتی پیش بینی شده بیشتر از سال گذشته است و شامل اقامتگاههای رسمی همچون هتل ها ، هتل آپارتمان ها ، مهمانپذیرها ، کمپ ها ، ویلاها و خانه های مسافر ثبت شده به همراه مجتمع های خدماتی و رفاهی دولتی و خصوصی و کلاس های درس است.
وی افزود : 18 واحد اقامتی با 850 تخت، 125 واحد پذیرایی در جاده کندوان و کناره ، 173 خانه مسافر استیجاری با ظرفیت یکهزار و 304 نفر شب اقامت و همچنین 200 کلاس و یک خانه معلم به همراه 15 مرکز اطلاع رسانی و 9 دفتر خدمات مسافرتی آماده میزبانی از گردشگران در تعطیلات نوروزی سال 98 است.
اسحاقی گفت : با توجه به جذابیت اقامتگاههای بوم گردی برای گردشگران، نوروز امسال 9 واحد اقامتی بوم گردی در روستاهای ییلاقی و ساحلی این شهرستان با ظرفیت 380 نفر شب اقامت، میزبان مسافران خواهند بود.
دبیر ستاد تسهیلات سفر شهرستان چالوس با اشاره به راه اندازی دبیرخانه این ستاد در 26 اسفندماه افزود: برگزاری مراسم نوروزگاه شامل نوروزخوانی و نمایش آئین های سنتی در مکان های پر تردد این شهرستان از سوی گروههای هنری از 26 اسفندماه اجرا خواهد شد.
وی همچنین از برپایی نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی در ایام نوروز در چالوس خبر داد.
در ایام تعطیلات نوروزسال 97 ، یک میلیون و 835 هزار نفر شب اقامت در مکان های اقامتی شهرستان چالوس ثبت شد و بیش از یک میلیون گردشگر نیز از مجتمع تفریحی و گردشگری نمک آبرود که پر بازدیدترین جاذبه گردشگری این منطقه محسوب می شود، بازدید کردند.
شهرستان چالوس با جمعیت ‎ 120هزار نفر و بیش از ‎ 100روستا علاوه بر داشتن سابقه تاریخی به خاطر سرسبزی و زیبایی به عقیق همیشه سبز مشهور است و جاذبه های مهم گردشگری این شهر کاخ چایخواران، کاخ اجابیت، دریاچه ولشت، پارک جنگلی فین، تله کابین و تفرجگاه نمک آبرود و هتل پارسیان خزر آبشار هریجان ، سد و آبشار طبقاتی زوات ، مرداب هسل ، ساحل رادیو دریا ، بقعه امامزاده فضل و فاضل (ع ) از دیگر جاذبه های گردشگری این شهرستان است.
/1295/ 1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.