به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی اکبر زلیکانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : پیمانکار این پروژه به دلیل پایین بودن سرعت اجرای طرح و نارضایتی از عملکردش خلع ید شد و این کار خود در تاخیر بهره برداری از نیروگاه اثرگذار است.
وی حل مشکل زباله مرکز استان را مشروط به بهره برداری از نیروگاه دانست و گفت : تا زمانی که نیروگاه زباله سوز که از حدود یک دهه پیش شروع شد به بهره برداری نرسد، این معضل همچنان باقی است.
زلیکانی کمک دولت برای ساخت این نیروگاه را قابل توجه توصیف کرد و توضیح داد : دولت تمامی اعتبار مصوب را برای این پروژه در اختیار مجریان قرار داده است.
وی افزود : در واقع دولت برای این پروژه از لحاظ اعتباری سنگ تمام گذاشت و امیدواریم که هر چه سریع تر این پروژه به اتمام برسد.
نیروگاه زباله سوز شهر ساری با ظرفیت 400 تن در روز با پیشرفت فیزیکی حدود 60 درصد دست ساخت قرار دارد. تجهیزات مورد نیاز این نیروگاه تا 90 درصد تامین و به محل حمل شده است.
** تخلف سازمان عمرانی شهرداری
نایب رییس شورای اسلامی شهر ساری همچنین در پاسخ به پرسشی در باره تخلفات صورت گرفته در سازمان عمرانی شهرداری ساری ، گفت که پرونده تخلف این سازمان در بازرسی کل در مرحله کارشناسی قرار دارد.
وی افزود : هنوز پرونده به دستگاه قضایی برای رسیدگی ارسال نشده و در این مرحله نظرات بازرسی با سازمان عمران در تضاد است.
او ادامه داد : با این وجود این پرونده همچنان در مرحله اتهام است و در صورت ارسال پرونده به دستگاه قضایی و صدور حکم ، می شود در این باره اظهار نظر کرد.
زلیکانی همچنین گفت : چنین اتهامی برای دستگاههای دولتی نیز از سوی بازرسی مطرح است و زمانی که از سوی دستگاه قضا حکمی صادر نشود ، نمی تواند قطعی بودن آن را ثابت کرد.
رئیس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر افزود : هر حکمی که از سوی دستگاه قضایی برای این پرونده صادر شود مورد پذیرش است و ما نیز از برخورد با تخلف در هر دستگاهی از جمله شهرداری و شورای شهر دفاع می کنیم.
** تونل شهری بدون مطالعه اولیه
نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری افزایش 70 درصدی اعتبار زیرگذر شهید علمدار شهر ساری را ناشی از نداشتن طرح مطالعات اولیه دانست و اظهار داشت : به دلیل نبود طرح مطالعات اولیه در هنگام کار مسایلی برای استحکام این تونل پیش آمد که باعث شد تا هزینه نهایی با هزینه پیش بینی تفاوت زیادی داشته باشد.
وی اعتبار اولیه این پروژه را حدود 70 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت : پس از شروع پروژه برای استحکام بنا با پیشنهاد معاونت فنی شهرداری ساری ، شورای شهر برای جلوگیری از توقف طرح با افزایش اعتبار 50 میلیارد ریالی موافقت کرد.
زلیکانی گفت : این پرونده که حدود 40 میلیارد ریال اعتبار دولتی نیز گرفت از سوی دستگاههای نظارتی در دست بررسی قرار دارد .
وی افزود : شورای اسلامی شهر پس از تصویب هزینه مازاد این پروژه ، متعهد شد تا از این پس مصوبه ای را برای افزایش هزینه پس از اجرا موافقت نکند.
ساخت زیرگذر شهید علمدار ساری که اواخر بهار سال جاری آغاز شد و قرار بود مهر ماه بهره برداری شود ، پس از مدتی وقفه به خاطر مشکلات اعتباری سرانجام بهمن ماه سال جاری به بهره برداری رسید.
پیش از این کمیته انطباق فرمانداری شهرستان ساری با افزایش 50 میلیارد ریالی هزینه ساخت این طرح مخالفت کرده بود.
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.