به گزارش خبرنگار ایرنا ، جویبار یکی از شهرهای مرکزی استان مازندران است که از شمال به دریای مازندران ، از جنوب به شهرستان قائمشهر ، از شرق به شهرستان ساری و از طرف غرب به شهرستان بابلسر متصل است و این شهرستان بیش از 70 هزار نفر جمعیت دارد .
از میان دیدنی‌ های شهرستان جویبار می توان به مجتمع تفریحی و توریستی ساحل دریا چپکرود در زمینی به مساحت 55 هکتار شامل استراحتگاه (آلاچیق)، طرح شنا برادران و خواهران، پارکینگ، فضای سبز، تاسیسات ساحلی وساحل ماسه ای زیبا، بکر و همچنین مجتمع تفریحی و توریستی ساحل زیبای لاریم اشاره کرد.
پل های تاریخی شهرستان جویبار اعم از پل تاریخی آزان در روستای ازان جویبار بر روی رودخانه سیاهرود که مربوط به دوران قاجاریه و دارای شش چشمه طاق است، پل تاریخی آجری معروف به خشت پل که بر فراز رودخانه سیاهرود قرار دارد ، پل تاریخی روستای درویش محمد شاه، پل تاریخی جمعه بازار و پل تاریخی سیکاپل است.
تکیه های معروف این شهرستان هم می توانیم به تکیه تاریخی کردکلا و تکیه سقاتالار که هر کدام مربوط به دوره قاجاریه است اشاره کرد و 2 زیارتگاه این شهرستان هم به نام‌های امامزاده مهدی میرهادی و امامزاده صادق رضا که گفته می‌شود از نوادگان امام صادق(ع ) هستند.
مهد سفال مازندران در جویبار است . کلاگر محله یا کوزه گر محله یکی از محله های قدیمی جویبار است که در سال های نه چندان دور کارگاههای سفال پزی استادانی همچون 'غلامعلی چینی ساز'' ، ' عزیزالله فکوری' ، ' عظیم بخشی'، ' یوسف طالبی' و 'سبحان نجفی''این محله را به عنوان یکی از مناطق فعال و پرتکاپو در زمینه سفالگری معرفی کرده است .
** استقبال از مسافران نوروزی
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جویبار روز شنبه در جلسه ستاد تسهیلات سفر نوروزی که در فرمانداری جویبار برگزار شد ، گفت : جمعیت هلال احمر در 2 پست خدمات نوروزی در ورودی شهر جویبار و پست محور کوهیخیل به مسافران نوروزی خدمات ارائه می دهند .
محمدرضا صابری با بیان اینکه تعداد جوانان و امدادگران هلال احمر حدود 100 نفر است ، افزود : برای نوروز 98 چادر ایمنی و سلامت ، چادر راهنمایی مسافران ، کلبه دوستدار کودک و معرفی نخبگان شهرستان هم برپا می شود تا امدادگران با کشیک های خود بتوانند مسائل مردم و مسافران نوروزی را حل کنند .
وی طرح ویژه جمعیت هلال احمر را از 25 اسفندماه جاری تا 16 فروردین ماه سال 98 به مدت 21 روز اعلام کرد که اجرا خواهد شد .
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جویبار با اعلام اینکه طی سال گذشته 2 گروه پایگاه امداد و نجات در این شهرستان به مسافران نوروزی امداد رسانی کرده بودند ، افزود : امدادگران این شهرستان به 2 هزار و 852 مسافر امداد رسانی کردند .
رئیس آموزش و پرورش شهرستان جویبار هم در این جلسه ، گفت : در طرح اسکان نوروزی 18 کلاس درس در پنج مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است .
علی اصغر ایزدپناه بیان کرد : این مدارس شامل مدرسه شهیدان فقیه با پنج کلاس درس ، مدرسه کوهیخیل با 6 کلاس درس ، مدرسه مطهری با 2 کلاس درس ، مدرسه شهید فکوری با 2 کلاس درس و همچنین 3 سوئیت در آموزش و پرورش است که پذیرای مسافران نوروزی خواهد بود .
وی گفت : تمام ظرفیت های شهرستان برای ایجاد بستر مناسب اسکان مهمانان نوروزی در نظر گرفته شده است .
در طرح اسکان نوروزی سال گذشته چهار مدرسه در شهرستان جویبار برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده بود که سه مدرسه در شهر جویبار و یک مدرسه در شهر کوهیخیل با 18 کلاس درس بوده است .
همچنین سه واحد سوئیت در آموزش و پرورش برای خدمات دهی به مسافران در نظر گرفته شده بود .
معاون فرماندار شهرستان جویبار در این جلسه گفت : هرگونه حفاری و کنده کاری از 15 اسفندماه در سطح شهر جویبار ممنوع شده است .
خسرو طالبی با اشاره به ضرورت آماده سازی فضای شهر و پاکسازی حریم راه های ارتباطی شهرستان جویبار برای پذیرایی مهمانان ، گفت : با توجه به اینکه جمع آوری زباله از تاکیدات استاندار است بنابراین دستگاه های متولی باید طبق وظایفشان عمل کنند .
وی در خصوص طرح سلامت نوروزی در شهرستان جویبار ، گفت : طرح سلامت نوروزی از 20 اسفندماه امسال آغاز می شود و تا 16 فروردین 98 ادامه خواهد داشت. در این بازده زمانی کشیک داروخانه ، بیمارستان و پزشکان به صورت شبانه روزی فعال خواهد بود .
معاون فرماندار شهرستان جویبار در خصوص طرح دریا گفت : طرح دریا هم از 29 اسفندماه امسال آغاز و تا 17 فروردین ماه سال 98 ادامه دارد.
در ایام نوروز امسال بیش از 52 هزار مسافر از جاذبه های گردشگری و تاریخی این شهرستان دیدن کردند یا در اقامتگاههای آن اسکان یافتند.
7334/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.