به گزارش خبرنگار ایرنا ، هدایت مظلومی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه شهر ساری میزان تحصیلات این افراد را عمدتا فوق دیپلم تا دکترا ذکر کرد و افزود : به رغم در نظر گرفتن سهمیه 25 درصدی برای استخدام خانواده های شهدا و جانبازان ، در عمل کمتر از سه درصد سهمیه تاکنون محقق شده است.
وی ادامه داد : با توجه به نقش شهدا و جانبازان در عظمت و اقتدار امروز ایران اسلامی ، بخش خصوصی نیز باید بخش قابل توجهی از استخدام های خود را به خانواده شهدا و ایثارگران اختصاص دهد.
مظلومی گفت : به یاد داشته باشیم که 543 تن از نخبگان و مولفان مازندرانی از خانواده شهدا و جانبازان هستند که می توانند در پیشبر اهداف متعالی نظام اسلامی نقش قابل ستایشی داشته باشند.
وی شمار دانش آموزان و دانشجویان خانواده شهید در مازندران را به ترتیب یکهزار و 438 و هفت هزار و 795 نفر اعلام کرد و افزود : 59درصد این دانشجویان در رشته کارشناسی و بقیه در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در حال تحصیل هستند.
مدیرکل بنیاد شهید مازندران به تولید 6 هزار برنامه با عنوان ' اسطوره های تاریخ ' در صدا و سیمای استان و سه هزار دقیقه برنامه تلویزیونی و هشت هزار برنامه رادیویی در سال جاری اشاره کرد و اجرای برنامه های فرهنگی - هنری بویژه تئاتر صحنه ای و خیابانی را از جمله فعالیت های بنیاد شهید مازندران معرفی کرد.
وی همچنین از آنچه که وجود مشکل برای بهداشت و درمان خانواده های شهدا و ایثارگران نامید انتقاد کرد و توضیح داد : مراکز درمانی بخش خصوصی به بهانه عدم پرداخت بیمه قراردادهایشان را بنیاد شهید لغو کرده اند.
9919/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.