به گزارش خبرنگار ایرنا ، فتح الله غفاری چراتی روز پنجشنبه در مراسم طرح زراعت چوب و کاشت درخت در روستای گلیرد شهرستان جویبار افزود : امسال در استان مازندارن برای زراعت چوب در سطح 675 هکتار هدفگذاری شده است .
وی تعداد نهال های غرس شده برای زراعت چوب در استان را هم 720 هزار اصله اعلام کرد .
این مسئول زراعت چوب را در حفاظت از جنگل های شمال بویژه همزمان با اجرای طرح تنفس جنگل ضروری دانست و تاکید کرد : همچنین این کار باعث افزایش سرانه فضای سبز در استان خواهد شد.
وی توضیح دا : هم اکنون سرانه فضای سبز در ایران 20 دهم هکتار و در جهان هفت دهم هکتار است و این تفاوت سرانه نشان می دهد که ما در یک کشور خشک و نیمه خشک زندگی می کنیم و ضروری است همه تلاشمان را به کار بگیریم تا در چنین وضعیتی از منابع بدرستی استفاده کنیم .
غفاری چراتی زراعت چوب و کاشت نهال را در بهره برداری بهینه از منابع آبی موثر دانست و توضیح داد : میانگین بارندگی در کشور ما 260 میلی متر و در استان مازندران 750 میلی متر است و این مساله نشان می دهد که ما باید به سمت گسترش فضای سبز برویم.
معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران با تاکید بر این که حفظ جنگل به مردم در عبور از مشکل کمبود آب کمک می کند ، گفت : اصولا یک هکتار جنگل حدود 2 هزار و 500 متر مکعب آب ذخیره می کند بنابراین ما باید با کمک هم در حفظ جنگل موفق عمل کنیم .
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های قائمشهر ، جویبار و سیمرغ هم در این مراسم تعداد نهال هایی را که در این سه شهرستان کاشته می شود ، یکصد هزار اصله اعلام کرد .
رضا علی رحیمی این تعداد نهال ها را صنوبر و گونه های جنگلی اعلام کرد .
مراسم طرح زراعت چوب و کاشت نهال با حضور مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران ، مسئولین استانی و شهرستانی در روستای گلیرد شهرستان جویبار برگزار شد .
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.