علی نبیان گفت: 400 هزار واحد مسکونی در شهرهای مختلف با همکاری دستگاه‌ها بازآفرینی می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،علی نبیان صبح امروز در همایش شهرداران و شورای سازمان همیاری شهرداری های مازندران با بیان اینکه پاکسازی ورودی شهرها و استان‌ها ناشی از پسماند از جمله تلاش‌های صورت گرفته در مازندران است ،اظهار کرد: در حوزه پسماند در بهشهر و تنکابن و بابل اتفاقات خوبی رخ داده است.

وی افزود: در قائمشهر شیرابه به رودخانه تلار سرریز می‌شد که با تلاش‌های صورت گرفته تصفیه این شیرابه در حال انجام است.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن به طرح جامع شهری اشاره کرد وگفت: دبیرخانه این طرح در ادارات راه و شهرسازی تشکیل می‌شود و می‌توانند زمین‌هایی برای دولت تهیه شود و به عنوان بانک زمین در کشور می‌تواند از این ظرفیت برای امورات مورد نیاز استان‌ها بهره گیری کرد.

وی تصریح کرد: در استان خراسان رضوی طبق تفاهم صورت گرفته برای 400 هزار واحد مسکونی زمین مورد نیاز آن تهیه شده است و سازمان ملی زمین و مسکن موظف است زمین‌های مورد نیاز را در بخش‌های مختلف تأمین کند.

نبیان ادامه داد: 200هزار مسکن در شهرهای جدید، 100هزار واحد توسط بنیاد مسکن و 100هزار واحد نیز از طریق بازآفرینی شهری ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت منابع خوبی برای بازآفرینی شهری درنظرگرفته است و باید در شهرستان‌ها، زمین مورد نیاز برای اجرای طرح تهیه شود.

نبیان افزود: دستگاه‌های دولتی برای تهیه زمین مناسب برای اجرای طرح‌های عمومی و عام المنفعه همکاری لازم داشته باشند زیرا در این تعامل دو سویه مردم و استان نفع خواهند برد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.