به گزارش روابط عمومی استانداری، حسین حسن نژاد در جلسه ستاد تدوین پیوست اجرایی بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری با اشاره به این که رهبری با زبانی ساده و جامع به مسایل کشور و نظام با ابعاد وسیع آن اشاره کردند، تاکید کرد: نباید مساله را پیچیده کنیم و بدنبال تفسیرهای سخت و پیچیده بگردیم چراکه با چنین نگاهی؛ دسترسی به اهداف مشکل می شود.
وی با اشاره به این که بیانیه گام دوم انقلاب به معنای تایید و یا رد عملکرد چهل ساله کشور نیست بلکه اقتضای راهبری نظام از سوی مقام معظم رهبری است، افزود: شان رهبری معظم انقلاب به مفهوم هدایت عمومی کشور، برنامه ها و هدایت قوا؛ مقتضی این امر است که راهبردهایی را در قالب سند چشم انداز و یا چهل ساله به عنوان سند پیش روی ما برای عمل به اسناد پایین دستی اعلام فرمایند.
حسن نژاد با بیان این که با بسیج امکانات، فرصت ها و ظرفیت ها باید رهنمودهای رهبری معظم انقلاب را در قالب یک برنامه اجرایی در استان پیاده کرد، عنوان داشت: باید بنحوی عمل کرد که جهت گیری برنامه های اجرایی دستگاه ها در جهت تحقق راهبردهای معظم له حرکت کند و برنامه های اجرایی؛ مقوم راهبردهای ارایه شده در بیانیه رهبر معظم انقلاب باشد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به این که یکی از ملاک های ارزیابی دستگاه ها در پایان سال 98 انطباق این راهبردها با وظایف و برنامه های اجرایی از سوی دستگاه هاست، گفت: راهبردهای مقام معظم رهبری در واقع برای کم کردن زاویه برنامه های بالا دستی در اجرا با اهداف تعریف شده و شتاب بخشی به اجرای آن هاست.
وی با بیان این که برجسته بودن موضوع جوانان در این بیانیه نشانگر اهمیتی است که مقام معظم رهبری برای نقش موثر آنان قائل اند و عموما معظم له بیشترین اوقات را برای جوانان صرف می کنند و مهم ترین بیانات را در دیدار جوانان بیان می فرمایند، تصریح کرد: باید ضمن تهیه برنامه یی جامع و علمی برای نقش پذیری جوانان، از توانمندی نهادهای عمومی، تشکل ها و سمن ها بهره برد.
حسن نژاد با تاکید بر این که در تنظیم این سند نقش موثر جوانان، مسایل حوزه اقتصاد و صنعت باید با دقت و جامعیت نگریسته و تدوین شود، افزود: رهبری معظم انقلاب با تعابیر بسیار زیبا در مقدمه این بیانیه به دستاوردهای ارزشمند انقلاب اشاره فرمودند، باید این دستاوردها را تداوم ببخشیم و موانع پیشرفت را از سر راه برداریم.
معاون استاندار مازندران با اشاره به این که نگاه فرابخشی از جمله جهت گیری های بیانیه گام دوم انقلاب است، خاطرنشان کرد: انتظار داریم در تعریف برنامه های اجرایی در جهت راهبردها، نگاه فرابخشی تقویت شود و توان دستگاه های دیگر در تحقق این راهبردها مد نظر قرار گیرد.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.