به گزارش خبرنگار ایرنا ، بعضی از رسانه های محلی و فضای مجازی در روزهای اخیر مدعی افزایش 90 درصدی فرار دختران از خانه در مازندران شدند.
وحید حسین زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در 9 ماهه سال جاری 39 مورد فرار از خانه شناسایی شد که از این تعداد 37 نفر دختر و 2 نفر هم پسر بودند.
وی با بیان این که برخی از این دختران و پسران فراری از خانه از استان های همجوار بودند که به مازندران فرار کردند ، توضیح داد : پارسال در مجموع 65 مورد فرار از خانه در استان شناسایی شده بود که از این تعداد هم 60 نفر دختر و پنج نفر پسر بودند.
معاون اجتماعی بهزیستی مازندران تاکید کرد : این آمار توسط اورژانس اجتماعی بهزیستی جمع آوری شد ، ضمن این که تمامی موارد فرار از خانه توسط نیروی انتظامی یا دیگر روش ها شناسایی و در نهایت به اورژانس اجتماعی معرفی می شوند.
وی افزود : دختران و پسران فراری با مشاوره اورژانس اجتماعی بهزیستی به خانواده هایشان تحویل و آنانی که دارای خانواده بد سرپرست و یا بی سرپرست بودند نیز در مراکز شبانه روزی ارجاع شده اند.
حسین زاده از نوجوانی به عنوان مهم ترین دوره سنی فرار از خانه یاد کرد و گفت که تمامی فراریان شناسایی شده بین 15 تا 20 سال سن دارند.
وی علت اصلی فرار از خانه را مشکلات روانی و یا خطای جنسی ذکر کرد و افزود : ترس نوجوانان از خانواده به خاطر عواقب برخی خطاها سبب می شود تا از خانه و خانواده فراری شوند.
معاون بهزیستی مازندران علت کاهش فراز از خانه در استان را هم افزایش سطح آگاهی خانواده ها در برخورد با فرزندانشان در مواقع بحرانی به جای پس زدن آنها دانست.
وی گفت : نزدیکی خانواده ها به فرزندان سبب ایجاد روابط دوستانه خانوادگی می شود که نتیجه آن احساس امنیت برای فرزندان و طرح مسایل و مشکلاتشان است .
وی همچنین آموزش های اجتماعی در مدارس را نیز در کاهش فرار از خانه نوجوانان کاملا موثر دانست و افزود : آموزش و پرورش و در مجموع نظام آموزشی در سال های اخیر مسیر خوبی برای افزایش آگاهی و ایجاد حاشیه امن برای نوجوانان را طی کرده است.
فرار از خانه به اقدام ترک و عدم بازگشت به منزل ، ترک اعضای خانواده بدون اجازه والدین ، قیم و یا وصی قانونی اطلاق می‌شود.
استان مازندران دارای حدود سه میلیون و 300 هزار نفر جمعیت است.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.