معاون بهداشتی دانشگاه از حساسیت کمتر مردان نسبت به سلامت خود خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی جوانیان با اشاره به اینکه شعار امسال هفته سلامت مردان، مردان فعال تر، مردان سالم تر" می باشد، گفت: طبق آمارگزارش شده توسط مسئولین وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی ۹۷ درصد مردان حداقل یک فاکتور خطر برای ابتلاء به بیماری های قلبی، مغزی و یا سرطان را دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه چهل درصد مردان 45 سال به بالا مبتلا به فشارخون و کلسترول بالا و 22 درصد پسران بین هفت تا 18 سال دارای اضافه وزن می باشند گفت: انتظار داریم سالانه حداقل 32 درصد از مردان برای دریافت خدمت به مراکز جامع سلامت و پایگاههای بهداشتی مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه سواد سلامت مردان کمتر از زنان می باشد، گفت: مردان نسبت به زنان مراجعات کمتری به مراکز بهداشتی درمانی دارند

جوانیان با ذکر این نکته که میزان آسیب پذیری و مرگ ناشی از بیماریهای روانی در مردان بیشتر است ، تصریح کرد: امروزه کشورهای زیادی به الویت سلامت مردان به عنوان بدنه موتور اقتصادی کشور توجه دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: در این راستا اصلاح سبک زندگی از یک طرف و از طرف دیگر غربالگری ها با هدف تشخیص به موقع بیماریها می تواند در درمان به موقع و پیشگیری از عوارض ناخواسته بیماریها تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین عوامل شیوه زندگی ناسالم بی تحرکی و کم تحرکی بدلیل سبک زندگی شهرنشینی می باشد، گفت: جسم ما از نظر طبیعی برای فعالیت ساخته شده، نه نشستن، اما ما همه چیز را آماده مصرف می کنیم و این ما را دچار مشکلات بسیاری کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار داشت: بدون تحرک کافی قلب و مغز و عضلات و استخوان ها ضعیف می شوند و تحمل فشاروعوامل خطررا ندارند، پس برای حفظ سلامت خود حداقل هفته ای 150 دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط به بالا مانند پیاده روی سریع داشته باشیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.