حسین ایزدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : محصولات صنایع دستی مازندران از 27 اسفند ماه سال جاری تا 16 فروردین ماه سال آینده برای علاقه مندان به نمایش گذاشته می شود.
وی گفت: امسال نیز بیش از یکهزار غرفه برای نمایش دست سازه های صنایع دستی کاران استان در نظر گرفته شده است.
معاون میراث فرهنگی مازندران با تاکید بر اینکه اولویت برخورداری از غرفه های نمایشگاه با صنایع دستی کاران دارای مجوز یا پروانه این حرفه است، افزود: عرضه رسمی این محصولات در غرفه نمایشگاه هایی خواهد بود که به همین نام در شهرستان های استان برپا می شود.
ایزدی همچنین اعلام کرد که از 22 نمایشگاه صنایع دستی نوروز 98، پنج نمایشگاه رامسر ، ساری ، چالوس ، نوشهر و بهشهر ملی بوده و صنایع دستی کارانی از استان های دیگر نیز در آن حضور خواهند داشت و باقی نمایشگاه ها نیز به صورت منطقه ای است.
وی اظهار داشت: اقلامی همچون گلیم، چرم، نمد، ابریشم بافی، پوستین دوزی، صنایع فلزی، صنایع سنگی، سفال، البسه محلی، سوزن دوزی در نمایشگاه های صنایع دستی به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.
**تخفیف 20 درصدی محصولات نمایشگاهی
معاون میراث فرهنگی مازندران همچنین اعلام کرد که محصولات صنایع دستی که در نمایشگاه های نوروزی به فروش می رسد، 20 درصد ارزان تر از قیمت مصوب آن است.
ایزدی همچنین به نرخ گذاری قیمت محصولات صنایع دستی برای نوروز امسال اشاره کرد و گفت: قیمت ها بر اساس مصوبات کمیته ای متشکل از میراث فرهنگی، اداره کل صمت، یگان حفاظت، ستاد تنظیم بازار و اداره کل تعزیرات است که نرخ هر محصول را تعیین می کنند.
وی همچنین به نظارت مستمر بر فروش و توزیع محصولات صنایع دستی در نمایشگاه ها اشاره کرد و افزود: بازدید کنندگان در صورت هرگونه تخلف را به ناظرین و حفاظت که در محل نمایشگاه مستقر می شوند اطلاع دهند.
بر اساس آمار استان مازندران دارای 10 هزار صنعتگر شناسایی شده در حوزه صنایع دستی است که حدود نیمی از این تعداد دارای کارت شناسایی صنایع دستی یا پروانه تولید انفرادی هستند.
همچنین تاکنون حدود سه هزار صنایع دستی کار مازندرانی تحت همین عنوان بیمه شدند.
گفتنی است که نوروز 97 از ابتدا تا پایان تعطیلات، بیش از 2 میلیون گردشگر و مسافر از نمایشگاههای صنایع دستی استان بازدید کردند.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.