به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان در جلسه شورای ترافیک استان با تاکید بر این که تصمیمات این شورا فوق العاده مهم است و به صورت مستقیم با سلامت جسمانی، امنیت و آرامش مردم ارتباط دارد، افزود: هرگونه سهل انگاری در این حوزه موجب خسارات و تحمیل هزینه های بسیار به جامعه و دولت می شود.
نماینده عالی دولت در استان مازندران با اشاره به عوارض اجتماعی ترافیک برای مردم، گفت: تصمیمات ما باید در جهت افزایش رضایتمندی و امید اجتماعی باشد.
وی با بیان این که به اندازه کافی مطالعات در این حوزه صورت گرفته است و آمارهای کمی و تحلیل های علمی از آن وجود دارد، عنوان کرد: دستگاه های فرهنگی، زمینه نقش آفرینی سمن ها و رسانه ها را برای فرهنگ سازی مسایل ترافیک فراهم کنند.
حسین زادگان جلسه شورای ترافیک را یکی از جلسات مهم شهرستان ها دانست و یادآور شد: مسایل حوزه راه با تمام ابعاد آن نگریسته و با جدیت، دقیق و علمی تصمیم سازی شود.
وی به آغاز طرح مازندران پاک بر لزوم پاکسازی حریم جاده ها به صورت مستمر تاکید کرد و گفت: با برنامه و به صورت عملیاتی برای تعطیلات نوروز آمادگی کامل داشته باشید و برای کاهش سوانح بصورت مستمر بر جاده ها نظارت کنید.
استاندار مازندران تاکید کرد: پیش بینی می شود که امسال با افزایش مسافر در استان روبرو باشیم لذا ضرورت دارد با جدیت نسبت به افزایش جایگاه های سوخت خدمات دهنده در این ایام اهتمام شود تا با مشکل کمبود سوخت مواجه نشویم.
حسین زادگان با اشاره به این که رفتارهای رانندگی در جامعه نیازمند اصلاح و فرهنگ سازی است، افزود: یک روز بنام روز بدون حوادث رانندگی و روز احترام به حقوق عابر پیاده نامگذاری شود.
وی بیان داشت: نقاط ضعف برنامه های حوزه ترافیک که در سال گذشته احصا شده است باید برطرف شود.
اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری مازندران نیز اعلام کرد با توجه به کاهش درخواست سفرهای خارجی در کشور به طور یقین در تعطیلات نوروزی 98 شاهد افزایش قابل ملاحظه حضور گردشگران در مازندران خواهیم بود و لذا آمادگی تمامی دستگاههای عضو ستاد تسهیل خدمات سفر برای میزبانی این میزان گردشگر ضروری است.
بنابر این گزارش در تعطیلات نوروزی سال 98 به تخت های اقامتی استان مازندران 14 درصدی اضافه شده است یعنی تخت های اقامتی مازندران با 8هزار تخت افزایش به بیش از 63 هزار تخت رسید.
بنابراین گزارش با در نظر گرفتن ظرفیت رسمی و غیر رسمی ،مازندران آماده پذیرش یک میلیون و 200 هزار نفر شب گردشگر است.
نوروز سال 97 مازندران با ثبت 14 میلیون و 250 هزار و 913 نفر شب اقامت مسافر رکورد سال قبل در جذب مسافر که 12 میلیون و 260 هزار نفر شب اقامت در استان بود را شکست.
6990/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.