سید عباس موسوی بر لزوم برقراری ارتباط صحیح جامعه پزشکی با بیمار تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدعباس موسوی در سمیناردو روزه ترومبوز و داروهای ضد انعقاد خون که صبح امروز در سالن آیت الله کوهستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد با بیان اینکه فرهنگ قدرشناسی باید در جامعه تسری پیدا کند،اظهار کرد : 

وی افزود: ما به عنوان جامعه فرهیخته باید خودمان را نقد کنیم و هم کمک کنیم تا به سمت جامعه فرهیخته تر حرکت کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: جامعه پزشکی از سرمایه های بی نظیری برخوردار است و فعالیت های خالصانه ای را در جامعه انجام می دهد ،ضرورت دارد این فعالیت ها بخوبی در جامعه نشان داده شود.

وی به برقراری ارتباط انسان دوستانه بین پزشک و بیمار اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا جامعه پزشکی نگاه انسان محور به بیماران داشته باشد.

موسوی ادامه داد: برقراری ارتباط صحیح با بیمار، مستلزم درک این مطلب است که بیمار تنها مجموعه ای از علائم و ارگان های آسیب دیده نیست؛ بلکه پزشک باید بیمار را انسانی دارای نگرانی ها و ارزوی خاص خود ببیند که در صدد کمک و بهبودی،با اعتماد و اطمینان خاطر به او مراجعه کرده است.

وی افزود: بیمار با پیچیدگیهای زیادی مواجه است اینطور نباشد که بیماری او را درمان کنیم اما عزت نفسش را بگیریم ؛او ممکن است سالها در عارضه آن برخوردی که ما انجام دادیم ،آسیب می بیند.

موسوی با اشاره به برگزاری این سمینار گفت: بی شک،بحث های علمی سمینارها امکان ارتباط مستقیم با ارائه کنندگان مباحث علمی مرتبط،جهت رفع موانع علمی بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: ارائه دانش کاربردی در جهت درمان بیماری ها و شیوه های نوین درمان های مرتبط با بیماری های خونی و همگام سازی با علم روز دنیا ،همواره چشم انداز دیرینه داشته است.

موسوی در ادامه با یادآوری روز زن  و تکریم از زنان و مادران جامعه خاطرنشان کرد: این همایش بهانه ای بود تا از  مهرنوش کوثریان مادر تالاسمی مازندران به پاس چندین سال خدمات پزشکی و نگاه انسان دوستانه او به بیماران قدردانی شود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.