به گزارش خبرنگار ایرنا ، شهرستان سوادکوه از سمت شمال به شهرستان قائمشهر و از سمت جنوب به شهرستان فیروزکوه و استان تهران و از سمت غرب به شهرستان بابل و از سمت شرق به شهرستان ساری و ارتفاعات دودانگه و نواحی کوهستانی قدیم ساری و دهستانˈ چاشمˈ در استان سمنان محدود است .
سوادکوه یکی از3 مسیر اصلی استان تهران به مازندران تلقی می شود و در ایام عید و تابستان پذیرای بسیاری از مسافران است.
منطقه کندوان 2 در شهر پل سفید از شهرستان سوادکوه یکی از مسیرهای کاهش بار ترافیکی در روزهای پرتردد و ترافیک جاده ای این شهرستان بوده و از تاریخ 24 بهمن ماه به دلیل رانش زمین مسدود شد و برغم اطلاع رسانی مردم به ارگان های ذی ربط اقدامی
جز بازدید چند تن از مسئولان صورت نگرفته است.
یکی از اهالی منطقه کندوان 2 از شهر پل سفید روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص وضعیت رانش زمین در این منطقه ، گفت: منطقه کندوان 2 محل عبور و مرور شهروندان و خودروها بوده و این مسیر به خصوص در ایام تعطیل به دلیل ترافیک در جاده اصلی راه فراری برای بسیاری از خودروها است.
علی اکبر اسکندری افزود : بیشتر از 10 روز از رانش زمین در این منطقه می گذرد اما همچنان بلاتکلیف است.
وی مکانی که ریزش صورت گرفته را خطرناک تلقی کرد و ادامه داد: اهالی این منطقه و ساختمان های اطراف آن در معرض خطر قرار گرفته اند، احتمال رانش در این منطقه وجود دارد و امیدوارم تا مسئولین چاره ای برای حل این موضوع بیاندیشند چرا که اگر این مساله حل نشود خطر مهمی اهالی این منطقه را تهدید خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه با همیاری اهالی این منطقه طوماری از اعتراضات خود را به شهرداری ارائه کرده ایم ، افزود : شهرداری قبل و بعد از رانش در محل حضور یافت اما بهتر است که هر چه سریعتر برای حل این موضوع اقدامات لازم را انجام دهد.
یکی دیگر از اهالی این منطقه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: منزل بنده دقیقا در بالای این مسیر که رانش اتفاق افتاده قرار گرفته است و روزی که ریزش کرد صدای انفجار آن همچنان در گوشم می پیچد.
لیلا نادری با بیان اینکه از زمان این اتفاق ترس در دلم افتاده است، گفت: حتی گاهی با شنیدن صدای سوت قطار هم به وحشت می افتم و فکر می کنم که خانه ام با این جاده در حال ریزش است.
وی از مسئولین خواست تا هر چه سریعتر برای حل این موضوع اقدامات لازم را انجام دهند .
** به دنبال مقصر نیستیم وظیفه ما ترمیم است
فرماندار شهرستان سوادکوه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص رانش زمین در منطقه کندوان 2 ، گفت: باتوجه به مستندات جمع آوری شده ما به دنبال مقصر نیستیم بلکه برای ما ترمیم این جاده مهم است.
سعید یزدانی افزود: روز گذشته با حضور دادستان و شهردار برای بازدید به آن منطقه رفته ایم تا مجوز لازم برای ورود به باغ را بگیریم .
وی توضیح داد: تنها جاده ای است که راه ورود ندارد ، بنابراین باید از باغ مردم برای ترمیم این جاده استفاده کرد.
فرماندار شهرستان سوادکوه گفت که با دادستانی هماهنگ کرده ایم تا سیر قانونی به مسیر باغ را پیدا کنیم .
یزدانی در خصوص این سوال که چه زمانی کار اغاز خواهد شد، افزود: اقدامات لازم برای این کار صورت گرفته است و باتوجه به اینکه این کار دستور قضایی برای ورود می خواهد و سیر قانونی دارد بنابراین در آینده ای نزدیک نسبت به ترمیم این جاده اقدام خواهیم کرد.
** خسارت 500 میلیون تومانی
شهردار پل سفید علت رانش زمین در منطقه کندوان 2 را تحکیم نکردن بستر دیواره و دیوار سیمانی که تحمل وزن خاک پشت سد را نداشته اعلام کرد.
حسن یحیی پور با بیان اینکه میزان خسارت برآورد شده به این منطقه 500 میلیون تومان است، افزود: در ساعت اولیه ریزش در منطقه حاضر شده ام و مشکل را مورد بررسی قرار داده ام.
وی ادامه داد : برابر تبصره 14 ماده 55 قانون شهرداری رفع خطر با شهرداری است و از آنجایی که عملیات عمرانی از قسمت جاده و بالای منطقه رانش شده امکان پذیر نبود باید این عملیات از داخل زمین انجام می شد که به دلیل مراحل اداری تاکنون طول کشیده است .
شهردار پل سفید اضافه کرد: با این اوصاف اقدامات قانونی انجام و دادستان هم حکم ورود به زمین شخصی را به شهرداری داد تا با استقرار ادوات عمرانی این کار را انجام تا از خسارت احتمالی و سقوط خانه ها جلوگیری شود.
یحیی پور در پایان گفت: پیمانکار هم با سرعت و همراه با ضوابط عملیات اجرایی کار را آغاز خواهد کرد.
7334/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.