به گزارش خبرنگار ایرنا، طی هفته کاری که گذشت، تعداد 99میلیون و 626 هزار و 105 سهم در بازار بورس منطقه ای مازندران معامله شد.
این هفته فعالان بازار سرمایه نسبت به فروش سهام رغبت بیشتری در بازار بورس مازندران داشتند و به همین دلیل 169میلیارد ریال از کل سهام معامله شده به فروش اختصاص یافت.
سهام شرکت های های وب، فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش، بانک تجارت، کارتن ایران و سرمایه گذاری توکا فولاد به ترتیب بیشترین ارزش معاملاتی این هفته بورس مازندران را به خود اختصاص دادند.
میزان معاملات در بورس مازندران در ماه بهمن به صورت هفتگی روند کاهشی داشته به طوریکه از 382 میلیارد ریال در دهه اول بهمن
به 314 میلیارد در اواسط بهمن کاهش یافت و در اخرین هفته این ماه نیز روند کاهشی ادامه یافت.
فضای نااطمینانی اقتصادی و سیاسی تاثیر خود را بر بورس گذاشت و خریداران را هر چه بیشتر به لاک محافظه کاری فرو برده و عملا هم میزان خرید و فروش کاهش یافته و هم رغبت به فروش افزایش داشته است.
هر چند در اخرین روز بهمن و نیز اولین روز اسفند شاخص قیمت روند افزایشی داشته اما میزان خرید و فروش فاصله بسیار معنی داری با روزهای اوج بورس در مهرماه دارد.
شاخص قیمت در اخرین هفته بهمن ماه با2 هزارو 178 پله افزایش نسبت به هفته قبل به 159 هزار و 489واحد رسید.
گفتنی است طی هفته جاری نیز شرکت نفت برای پنجمین بار در طول سال جاری یک میلیون بشکه نفت تولیدی کشور را در تابلوی خرید و فروش بورس قرار داد که تنها 35 هزار بشکه با قیمت 52 دلار و 25 سنت در هر بشکه به فروش رفت. عرضه سوم و چهارم نفت در بورس موفق نبود.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.