به گزارش خبرنگار ایرنا، مصوبه ای که امروز (چهارشنبه) شورای آموزش و پرورش استان مازندران در پنجمین نشست سال جاری خود تصویب کرد، بر اساس بند ' ه ' تبصره 9 قانون بودجه سال 97 ، با اجازه تغییر کاربری 2 قطعه زمین آموزش و پرورش در شهرستان های فریدونکنار و بابلسر کلید خورد.
بر اساس بند (هـ) تبصره (9) قانون بودجه سال 96 و 97به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده شده است، تا به منظور ساماندهی و بهینه سازی کاربری بخشی از املاک و فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی خود و با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی، نسبت به احداث، بازسازی و بهره برداری از آنها اقدام کند.
تغییر کاربری موضوع این بند به پیشنهاد شورای آموزش و پرورش استان یا شهرستان و تصویب کمیسیون ماده (5) قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران صورت می‌گیرد و از پرداخت کلیه عوارض شامل تغییر کاربری، نقل و انتقال املاک، أخذ گواهی بهره برداری، احداث، تخریب و بازسازی و سایر عوارض شهرداری معاف است.
گفتنی است که زمین مذکور در شهرستان فریدونکنار با سطح اشغال چهار هزار و 200 متر ، در مجاورت شهرک خزرشهر شمالی و محور بابلسر به فریدونکنار قرار دارد.
همچنین زمین مورد نظر آموزش و پرورش در بابلسر نیز در مساحت بیش از 6 هزار متری در خیابان طالقانی واقع شده است.
به گفته مدیرکل اموزش و پرورش استان مازندران، ارزش ریالی ملک مذکور در شهرستان بابلسر بیش از 2 هزار میلیارد ریال است.
همچنین بر اساس اعلام مسئولان آموزش و پرورش در پنجمین نشست شورای آموزش و پرورش ، بیش از 219 ملک و فضای اموزش در مازندران شناسایی شده است که قابیلت تغییر کاربری و استفاده بهینه را بر اساس بند (هـ) تبصره (9) دارد.
هدف از این قانون استفاه بهینه از فضاهای اموزشی است که کاربری چندانی ندارند که میتوان از آنها در بخش درآمد زایی آموزش و پرورش استانها استفاده شود.
البته با توجه به اینکه درآمد حاصل از تغییر کاربری و استفاده غیر از فضاهای آموزشی باید به حساب خزانه کشور وارد شود، اما بر اساس تبصره 9 قانون بودجه، نباید هرگونه ساماندهی یا بهینه سازی فضاهای آموزشی به کاهش سرانه فضای آموزشی در آن شهرستان بیانجامد.
با این وجود اکثر اختیارات در این قانون به شورای آوزش و پرورش استانها داده شده است تا با صلاح دید اعضا در این مسیر گام بردارند.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.