مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: پنج صدم درصد اعتبارات هزینه ای استان به امور بانوان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،سمیه قاسمی طوسی امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه برای نخستین بار 5 صدم درصد از اعتبارات هزینه ای مجلس شورای اسلامی به استان مازندران اختصاص یافته است،اظهار کرد: سهم مازندران 280 میلیون تومان بوده که نسبت به دیگر استان ها افزایش بیشتری داشته است.

وی افزود: بر این اساس 4 طرح اولویت دار در حوزه امور بانوان مورد بررسی قرار گرفت که آموزش مهارت های زندگی و سبک زندگی ایرانی اسلامی طرحی است که بصورت پایلوت در ساری آغاز شد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران درباره این طرح توضیح داد: این طرح در 8 مدرسه برخوردار،کم برخوردار و نیمه برخوردار برای آموزش والدین و دانش آموزان با حضور اساتید برجسته در قالب کلاس های جامعه شناسی و روانشناسی برگزار شده است که به دلیل استقبال خوب این طرح، برآنیم این کار را گسترش دهیم.

وی طراحی و ایجاد اتاق کارآفرینی پایدار را از دیگر طرح های اولویت دار عنوان کرد و گفت: بنیاد نخبگان،جهاد کشاورزی،فنی و حرفه ای  و دانشگاه ها برای اجرای این طرح همکاری می کنند.

طوسی با اعلام اینکه حذف پلاستیک و حفظ محیط زیست و تولید کیف پارچه ای از جمله طرح هایی است که با همکاری تشکل های مردم نهاد در جهت ارتقای مهارت های زنان متناسب با نیازهای جامعه و خانواده و ایجاد اشتغال در شهرهای ساری،بابل ،تنکابن و رامسر در حال اجرا است .

وی ادامه داد: آموزش کشت محصولات سالم با همکاری جهاد کشاورزی از اهم برنامه های این طرح به شمار می رود.

طوسی به انعقاد تفاهمنامه بین امور بانوان و خانواده استانداری با معاونت علوم پزشکی و دفتر روستایی استانداری اشاره کرد و افزود: این تفاهم نامه با هدف ارتقای سطح سلامت و سطح سواد ، بهبود ارائه خدمات بهداشتی بانوان روستایی منعقد شده که در آینده ای نزدیک در استان اجرا می شود.

وی آمار زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی را هزار و 928 نفر، زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد دو هزار و 526 نفر، زنان خانه دار بیمه شده 13هزار و 401 نفر و قالیباف بیمه شده را 24 هزار و 361 نفر اعلام کرد.

طوسی به فعالیت 25 سازمان مردم نهاد در حوزه امور بانوان اشاره کرد و گفت: از این تعداد 5 سازمان استانی و 20 سازمان شهرستانی هستند.

وی ادامه داد: 6 سازمان مردم نهاد در حوزه کودکان و 50 سازمان مردم نهاد در حوزه امور خیریه فعالیت می کنند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران به برنامه های هفته زن اشاره کرد و تجلیل از بانوان شاخص و نمونه را از جمله برنامه های شاخص در این هفته برشمرد.

وی افزود: 4 درصد از معدن داران استان مازندران را بانوان تشکیل می دهند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.