به گزارش خبرنگار ایرنا، استان مازندران به خاطر داشتن ظرفیت های بالقوه و بکر در بخش های مختلف کشاورزی ، صنعتی ، خدمات و گردشگری در کنار زیرساخت های مناسب و نیروهای تحصیلکرده و مجرب جزو محدود مناطق در کشور است که می تواند هر گونه سرمایه گذاری در بخش های مختلف را با حاشیه سود چند برابری برای سرمایه گذاری همراه کند.
این استان با داشتن 338 کیلومتر ساحل خزر و همسایگی و مبادله اقتصادی با کشورهای حاشیه شمالی این دریا ، همسایگی با پایتخت کشور و ارتباط با آن از طریق سه محور اصلی هراز ، کندوان و سوادکوه ، برخورداری از شبکه ریلی ، سه فرودگاه در مرکز و غرب ، 460 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی و گردشگر پذیری دهها میلیونی در طول سال ، دارای شرایط استثنایی برای سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی ، کشاورزی و گردشگری است.
کارشناسان یکی از ضعف های توسعه اقتصادی در مازندران را نقش کم رنگ سرمایه گذاری بخش خصوصی واقعی ارزیابی کرده و بر این اساس استانداری مازندران هم ضمن پیگیری موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی و رفع آنها ، طرح شناسایی سرمایه گذاران برتر استان های دیگر را برای ترغیب آنان به سرمایه گذاری در استان در دستور کار قرار داده است.
به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری مازندران ، دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری دستور العمل به روز رسانی فرصت های سرمایه گذاری در این استان را به دستگاههای اجرایی ابلاغ کرده و از مدیران این دستگاهها خواسته است تا شناسایی سرمایه گذاران برتر را به صورت جدی پیگیری کنند.
سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری در این باره گفت : در پی تاکید استاندار مازندران در خصوص جذب و حمایت از سرمایه گذاری، بازنگری در فرصت های سرمایه گذاری استان و شناسایی سرمایه گذاران برتر سایر استان ها در دستور کار قرار گرفته است.
سیدرحیم بخشی افزود: به همین منظور جلسه ای تشکیل و بر ضرورت حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی تاکید شد.
وی با علام این که اعتلای اقتصادی استان در گرو توسعه سرمایه گذاری است، گفت: برای تحقق این مهم؛ ابتدا باید مزیت ها، ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری استان را بدرستی بشناسیم.
بخشی افزود: همه دستگاههای مسئول باید زمینه را برای جذب و حمایت از سرمایه گذاری در بخش های مختلف فراهم کنند و باید بانک اطلاعاتی سرمایه گذاری استان در اسرع وقت به روزرسانی شود.
وی با اشاره به این که مارندران، سرزمین فرصت های ارزشمند در حوزه سرمایه گذاری است، گفت: عزم استان برای توسعه، جذب و حمایت از سرمایه گذاری جدی است و بر اساس تصمیمات جلسه مقرر شد دستگاههای اجرایی ذیربط در قالب فرمتی که در اختیار آنان قرار می گیرد از طریق مکاتبه با دستگاه اجرایی متناظر در سایر استان ها نسبت به شناسایی سرمایه گذاران برتر اقدام و نتایج اولیه را حداکثر تا روز دوشنبه ششم اسفند به استانداری ارسال کنند.
بخشی افزود: مقرر شد دومین و سومین جلسه هماهنگی با حضور نمایندگان ثابت از دستگاههای اجرایی ذیربط برای پیگیری مستمر و مجدانه موضوع در اداره کل امور اقتصادی و دارایی تشکیل و نتایج اقدامات انجام یافته ارائه گردد.
1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.