علی معتمدزادگان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در نوشهر افزود: این تعداد اختراع از سوی جوانان و نخبگان استان برای تائید به پارک علم و فناوری مازندران ارسال شده است.
وی با بیان اینکه 50 درصد دیگر این اختراعات از سوی هیات داوران رد شده، گفت: بیشتر این اختراعات در حوزه کشاورزی و دستگاههای مربوط به آن، ساخت دستگاههای الکترونیکی، صنایع غذایی، شیمی، بیوشیمی و زیست فناوری بوده است.
رئیس پارک علم و فناوری مازندران از افزایش 2 برابری تقاضا برای حضور در زیر مجموعه پارک علم و فناوری نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: پارک علم و فناوری با توجه به زیر ساخت های همچون تامین فضا و انرژی لازم شرکت های دانش بنیان موجب افزایش انگیزه این شرکت ها برای حضور در این پارک شده است.
وی با اشاره به فعالیت 120 شرکت دانش بنیان در مازندران و تولید حدود 400 محصول از سوی این شرکت ها افزود: در حال حاضر فضای زیر مجموعه پارک علم و فناوری استان 5 هزارمتر مربع است که بدنبال افزایش ان تا 10 هزار مترمربع هستیم.
معتمدزادگان خاطرنشان کرد: به زودی عملیات اجرایی ساخت پردیس پارک علم و فناوری مازندران با اعتبار اولیه 10 میلیارد تومان و با زیربنای پنج هزارمترمربع در زمینی به مساحت 2 و نیم هکتار در ساری آغاز می شود تا با ساخت ساختمان چند منظوره در این پردیس شاهد افزایش تولید ثروت از طریق علم و فناوری باشیم.
رئیس پارک علم و فناوری مازندران همچنین از گردش مالی 133 میلیارد تومانی شرکت های دانش بنیان مازندرانی در سال جاری خبر داد.
وی با اشاره به نقش بسزای شرکت‌های دانش‌بنیان در تحقق سیاست‎های اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: افزایش بسترهای لازم برای فعالیت این شرکت ها علاوه بر اشتغالزایی افراد دانش آموخته در درآمدزایی پایدار و گردش مالی اقتصادی استان به ویژه در سالهای آینده نیز موثر خواهد بود.
رئیس پارک علم و فناوری مازندران گفت: هم اکنون یکهزار و 200 نفر به صورت مستقیم در شرکت های دانش بنیان استان در مجموعه پارک علم و فناوری مازندران اشتغال دارند.
براساس اعلام رئیس اداره ثبت اختراع و مالکیت معنوی ایران، بطور میانگین سالانه 13 تا 15 هزار اظهارنامه اختراعات در کشور ثبت می شود که بعد از بررسی و غربالگری، حدود یک سوم تا یک چهارم آن ثبت نهایی می شود و ایران به لحاظ ثبت اختراع جزء 20 کشور جهان محسوب می شود.
مازندران دارای یک پارک علم و فناوری و 12 مرکز رشد است که چهار مرکز آن از جمله ساری ، آمل ، نوشهر و سیمرغ مستقیم زیر مجموعه پارک علم و فناوری فعالیت دارند.
1295/ 1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.