به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ رحیم باقری روز یکشنبه در نشست ستاد تسهیلات سفر نوروزی مازندران در ساری این میزان تصادف درون شهری را ' بسیار زیاد ' توصیف کرد و افزود: همچنین در حوزه برون شهری هم شاهد افزایش تصادفات هستیم.
وی از رنگ آمیزی مقاوم و ماندگار جداول داخل شهر، استفاده از ظرفیت های مدیریتی، عدم برخورد احساسی با متخلفان، نصب تابلوهای هدایت رانندگان و مرمت سطح معابر به عنوان مهم ترین عوامل کاهش تصادفات بویژه در درون شهرها نام برد.
سرهنگ باقری همچنین از شناسایی نقاط حادثه خیز استان خبر دادو گفت که از ابتدای امسال تا ماه گذشته 888 فقره تصادف در این نقاط رخ داده است که 40 کشته به دنبال داشته است.
وی آمادگی داشتن و تعامل دستگاهها برای میزبانی از مسافران نوروزی را ضروری دانست و در این زمینه از برگزار نشدن نشست های ماهانه شورای ترافیک استان انتقاد کرد.
سرهنگ باقری گفت: استان مازندران تفاوت هایی در سفرپذیری گردشگران نسبت به گذشته دارد و این استان هم اکنون در پایان هفته های فصل های پاییز و زمستان نیز شاهد حضور انبوه مسافران است که بر تعداد سوانح می افزاید.
وی با اشاره به افزایش 12 درصدی سفر به این استان در 10 ماه امسال، افزود: طی این مدت بر اثر سوانح رانندگی 129 نفر در جاده های استان کشته و 2 هزار و 220 نفر زخمی شدند.
استان مازندران به عنوان گردشگر پذیر ترین استان کشور سالانه شاهد حدود 500 میلیون تردد خودرویی در جاده هایش است.
همچنین حدود یک میلیون دستگاه خودرو در مازندران پلاک شده اند.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.