این آیین با نکوداشت اساتید بنام صنایع دستی و هنرهای سنتی در شرق مازندران استاد قنبر رجبی در نمدبافی، علی اکبر درستکار در منبت و رمضانعلی قاسمی تیرتاشی در لاک تراشی و استاد محمدرضا اسحاقی چهره شناخته شده کشوری در موسیقی برگزار شد.
ششمین آیین نکوداشت 'هنرماه' سال گذشته در تجلیل از 2 هنرمند پیشکسوت استاد حوریه رستمیان و سوری اخی به ترتیب در رشته جاجیم و گلیم‌بافی در سوادکوه برگزار شده بود.
به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران روز شنبه در این آیین که در سالن بصیرت ارشاد بهشهر برگزار شد گفت: ظرفیت و آثار میراثی در مازندران و شرق استان فراوان است و باید به خود ببالیم و در این بخش تلاش بیشتری برای شناساندن آثار و فرهنگ میراثی انجام دهیم.
سیف‌الله فرزانه افزود: استاد محمدرضا اسحاقی چهره شناخته شده کشوری در موسیقی است که تجلیل از این بزرگوار هم از برنامه های مهم ما در کنار تجلیل از استاد قنبر رجبی در نمدبافی، علی اکبر درستکار در منبت و رمضانعلی قاسمی تیرتاشی در لاک تراشی بوده است.
همچنین امروز طی مراسمی 'کاشی ماندگار' استاد محمد رضا اسحاقی گرجی استاد بزرگ موسیقی و تنها خنیاگر مازندران به پاس بیش از سی سال فعالیت مستمر وی در راستای احیای هنرهای بومی و محلی رونمایی شد.
به گزارش ایرنا، این کاشی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران بر سر درب منزل استاد محمدرضا اسحاقی گرجی نصب شد.
کاشی ماندگار به عنوان نمادی ملی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برای حفظ میراث فرهنگی ناملموس و معنوی ایران و با هدف شناسایی و معرفی محل سکونت و فعالیت هنرمندان، اهالی فرهنگ، علم و دین، چهره های ماندگار، شاخص و تاثیرگذار در یک رشته فرهنگی و هنری نصب می شود.
استاد محمد رضا اسحاقی موسیقی دان و نوازنده دوتار است و نام وی به عنوان گنجینه زنده بشری به ثبت آثار ملی کشور رسیده است.
وی به سال 1326 در گرجی محله بهشهر دیده به جهان گشود و نزد زنده یاد استاد حسن علیپور به فراگیری موسیقی پرداخت و از سال 64 با دعوت به جشنواره فجر، فعالیت موسیقی خود را به صورت رسمی اغاز کرد.
7332/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.