به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد حسین زادگان روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان نقش سرمایه گذاران را در توسعه استان مهم توصیف کرد و افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که سرمایه گذاران تشویق به مشارکت در اقتصاد شوند و از اقتصاد بودجه دولت محور رهایی یابیم.
وی با بیان این که تنها راه توسعه استان جذب و حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی است، گفت: بوروکراسی زائد در سیستم اداری کشور و استان وجود دارد که باید تا جایی که می توان آن را کم رنگ کرد و از بین برد.
نماینده عالی دولت در مازندران با تاکید بر این که سرمایه گذار قرار است باری از دوش مردم و دولت بردارد، افزود: بنا بر این می بایست زمان پاسخگویی به خواسته های سرمایه گذاران از سوی دستگاه ها به حداقل زمان ممکن کاهش یابد.
** جلوگیری از افزایش کاذب قیمت ها
حسین زادگان همچنین بر ضرورت نظارت جدی بر بازار و قیمت کالاها تاکید کرد و اظهار داشت: تمامی دستگاههای اجرایی و نظارتی باید با هماهنگی کامل جلوی هرگونه قیمت مصنوعی و غیر واقعی در بازار را بگیرند و نگذارند به معیشت مردم آسیب برسد.
وی افزود: تنظیم بازار نیازمند نظارت و کنترل جدی تر است و باید با کمک اصناف و تعزیرات با نظارت دقیق و هدفمند، فشار مضاعفی که به مردم وارد شده، کاهش یابد.
استاندار مازندران با اشاره به اینکه ایام نوروز نزدیک است، گفت: باید برای مسافران و گردشگران، مازندرانی تمیز و به دور از زباله را به نمایش بگذاریم چرا که بهداشت و نظافت نخستین قدم در جذب گردشگر است.
وی زباله زدایی از مازندران را نیاز مند فرهنگ سازی دانست و افزود: تنها با فرهنگ سازی می توان مانع از آلودگی محیط زیست شد و این فرهنگ باید در همه اقشار و همه سنین بخصوص از دانش آموزان به عنوان نمایندگان جامعه و خانواده آغاز شود.
حسین زادگان همچنین تاکید کرد: مازندران تا نوروز باید خانه تکانی کند و نظافت شهرها و حاشیه جاده ها نباید به روزهای پایانی سال موکول شود.
وی معضل پسماند و زباله را جدی توصیف کرد و گفت: این مسئله به شکل ریشه‌ای باید حل شود، اما نیازمند اقدامات فرهنگی و کارهای رسانه ای گشترده است که نباید در این زمینه درنگ و وقت کشی کرد.
** توجه به غرب مازندران
نماینده عالی دولت در مازندران همچنین به سیل و خرابی های پاییز امسال در غرب مازندران اشاره کرد و گفت: اقدامات و حضور مدیران و مسئولان نباید به گونه ای کمرنگ باشد که مردم غرب استان احساس فراموش شدگی داشته باشند.
وی با بیان اینکه در سیل اخیر غرب مازندران برخی دستگاهها ورود خوبی داشتند، افزود: مردم را نباید رها کنیم و مردم غرب استان نیازمند حمایت بیشتری هستند.
استاندار مازندران گفت: در بحث منطقه آزاد به مدل توافقی جدید در استان رسیدیم و بزودی نامه ای با امضای 12 نماینده، نماینده ولی فقیه و استاندار ارائه می شود.
حسین زادگان همچنین با اعلام این که مازندران سال گذشته در صرفه جویی مصرف انرژی در ادارات، وضعیت اسفناکی داشت، افزود: مسئولان انرژی استان باید هرچه سریع تر تا قبل از آغاز ایام پرمصرف برنامه اجرایی و عملیاتی زمان بندی شده در این زمینه ارائه کنند تا مصرف برق در ادارات کاهش یابد.
وی گفت: خاموشی برق، شرایط سختی برای مردم به وجود می آورد در حالی که باید به دنبال افزایش رضایت مندی مردم باشیم.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.