سعید غلامپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : براساس تجریه و تحلیل نقشه های پیش یابی هواشناسی مازندران ، امروز پنجشنبه و فردا هوای استان آفتابی و همراه با افزایش نسبی دما است .
وی افزایش نسبی دما در این 2 روز را حدود 2 درجه اعلام کرد و ادامه داد : امروز دمای هوای ساری ، مرکز مازندران به 16 درجه می رسد که این میزان به 18 درجه سانتی گراد برای فردا خواهد شد .
کارشناس هواشناسی مازندران گفت: از شب جمعه نخستین سامانه بارشی هفته آینده از غرب مازندران وارد استان می شود و بتدریج تمامی مناطق استان را تا روز شنبه تحت تاثیر قرار می دهد .
وی افزود: این سامانه تا روز یکشنبه در مازندران استقرار دارد و در این مدت با کاهش چهار درجه ای دمای هوای استان ضمن بارش باران در مناطق جلگه ای و پایین دست ، ارتفاعات نیز شاهد برف خواهیم بود .
به گفته غلامپور مازندران به مدت یک روز پس از سامانه نخست شرایط جوی پایداری را در روز دوشنبه تجربه خواهد کرد و از روز سه شنبه با ورود سامانه دیگر بارشی ، دوباره بارش ها در این استان آغاز خواهد شد .
وی با اشاره به اینکه سامانه بارشی دوم بارش بیشتر و کاهش دما زیادتری به نسبت سامانه نخست خواهد داشت ، گفت : طی 2 روز استقرار این سامانه (روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده ) پیش بینی می شود دمای هوا تا هفت درجه کاهش یابد .
این کارشناس پیش بینی هواشناسی مازندران اظهار داشت : ورود این سامانه نیز باعث بارش باران در مناطق جلگه ای و بارش برف در ارتفاعات را به همراه خواهد داشت .
اداره کل هواشناسی مازندران ، بیشینه و کمینه دمای هوای امروز ساری ، مرکز مازندران را به ترتیب 14 و 3 درجه سانتی گراد پیش بینی کرد .
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.