به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر محمد پنبه چی روز چهارشنبه در نشست خبری در ساری افزود: با بهره برداری از این طرح ها 250 هزار متر مربع به فضای فیزیکی در حوزه بهداشت و درمان مازندران اضافه شد.
وی میزان اعتباری را که دولت تدبیر و امید از محل طرح تحول نظام سلامت برای ساخت فضای درمانی و بهداشتی مازندران هزینه کرد، حدود چهار هزار و 200 میلیارد ریال اعلام کرد.
پنبه چی گفت: در حال حاضر نیز حدود یکصد پروژه عمرانی نیمه تمام بهداشتی و درمانی در مازندران در دست ساخت است که برای تکمیل آنها اعتباری افزون بر یکهزار میلیارد ریال مورد نیاز است.
وی افزد: بخشی از این پروژه ها مانند بیمارستان های بهشهر، ماهفروجک، تنکابن و رازی قائشمهر با پیشرفت فیزیکی بالای 40 درصد در دست ساخت است.
دکتر پنبه چی در مورد تاخیر در تکمیل بیمارستان های ماهفروجک و رازی قائمشهر گفت: در حال حاضر بیمارستان ماهفروجک پس از چندین سال توقف در ساخت فعالیت اجرایی آن از سرگرفته شد و با پیشرفت فیزیکی 40 درصدی در دست ساخت است و تلاش می شود تا با تخصیص اعتبار مناسب این پروژه هر چه سریع تر به بهره برداری برسد.
وی در مورد بیمارستان رازی قائمشهر هم اظهار داشت: تکمیل این بیمارستان در اولویت برنامه های مازندران قرار دارد.
معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران مجموع اعتبار عمرانی و جاری اختصاص یافته از محل طرح تحول نظام سلامت به این استان را افزون بر هشت هزار و 600 میلیارد ریال اعلام کرد.
** پایین بودن سرانه درمانی در مازندران
دکتر پنبه چی از پایین بودن سرانه درمانی در مازندران در مقایسه با دانشگاههای علوم پزشکی همسطح گله کرد و گفت: هم اکنون سرانه درمانی اختصاصی به دانشگاه علوم پزشکی مازندران 19 میلیون ریال ولی برای دانشگاههای همسطح و مشابه حدود 20 میلیون ریال است.
وی افزود: در سال جاری اعتبار عمرانی و جاری این استان 18 هزار میلیارد ریال تخصیص یافت که برای سال بعد حدود 22 هزار میلیارد ریال پیشنهاد شده است.
او ادامه داد: حدود هشت هزار و 400 میلیارد ریال از این اعتبار از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تامین می شود.
معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در حالی که مجلس شورای اسلامی حقوق و دستمزد را برای سال آینده 20 درصد افزایش داد، میزان افزایش بودجه دانشگاه علوم پزشکی استان حدود 17 درصد پیش بینی شد که در صورت تصویب همین میزان ، دانشگاه علوم پزشکی مازندران با سه درصد کمبود بودجه مواجه می شود.
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.