صدور فتوای تاریخی حضرت امام راحل علیه مولف کتاب موهن آیات شیطانی، رویاروی جدی انقلاب اسلامی با جامعه غرب است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،حجت الاسلام اسماعیل زارعی بعدازظهر امروز در نشست با خبرنگاران به 25 بهمن سالروز اقدام مهم امام، صدور فتوای ارتداد سلمان رشدی اشاره کرد و اظهار داشت: اهمیت این فتوا به پیشگیری هرگونه هتک مقدسات اسلامی و دیگر ادیان بود و امام با این اقدام، جرات هرگونه توهین به اسلام را گرفت.

وی با بیان اینکه صدور فتوای انقلابی رویایی جدی انقلاب اسلامی در مقابله با جامعه غرب بوده است، افزود: این فتوا مرز آرمان گرایی، واقع گرایی و رابطه اصول و ضرورت ها را به خوبی نشان میدهد.

مدیر مسئول مجتمع فرهنگی شهید مازح گفت: فتوای تاریخی امام راحل در خصوص مرتد بودن سلمان رشدی مربوط به زمان و مکان خاصی نمی‌شود و قابل تغییر هم نیست.

وی خاطر نشان کرد: امام راحل اعتقاد داشتند که حفظ اسلام از حفظ احکام اسلام بالاتر است ،بر اساس این دیدگاه برای حفظ اسلام باید جان گذشت و مصلحت اندیشی های ارضی و دیپلماتیک را نادیده گرفت چرا که چشم پوشی از این موضوع اسلام را به خطر می اندازد،بنابراین امام راحل با فتوای خود بر این اساس به دفاع برخواستند تا از سرزنش دوست و دشمن و تهدیدات آنها نهراسیم.

حجت الاسلام زارعی ،اعتقاد به اصل بیداری و هوشیاری در برابر توطئه های بیگانگان را دلیل دوم فتوا دانست و گفت:  امام می فرماید که اقدام سلمان رشدی اهانت به مقدسات مسلمانان از صدر اسلام تاکنون است و از امروز تا همیشه تاریخ نتیجه نفوذ بیگانگان در فرهنگ مکتب اسلام است و نباید غفلت کنیم، چرا که استعمار از این مارهای خطرناک و قلم به دستان عجیر شده در آستین فراوان دارد.

وی با بیان اینکه امام (ره) بیش از دیگران بر اساس شواهد و مدارک به این نتیجه رسیده بود که توطئه ای در حال وقوع است ادامه داد: این ماجرا یکی از ترفندهای بزرگ است و کتابی بدین شکل به جنگ ارزشهای اسلام آمد تا مسلمانان را نسبت به مقدساتشان سست نماید.

حجت الاسلام زارعی یکی دیگر از دلایل صدور فتوای امام راحل را اعتقاد به اصل نگاه به درون در برابر توطئه های بیگانان برشمرد و حفظ و حراست از انقلاب هویت اصیل آن از دیگر دلایل فتوا دانست.

وی افزود: در این فتوا امام راحل ماهیت سران سازش کشورهای اسلامی و اصالت انقلاب اسلامی را به مردم معرفی کرد .

حجت الاسلام زارعی با اشاره به فرمان تاریخی امام راحل یادآور شد : همان زمان زمزمه‌هایی برای تغییر فتوای تاریخی امام راحل مبنی بر مرتد بودن سلمان رشدی پیش آمده بود که مرحوم زارعی 5هزار متر مربع زمین زراعی خود را برای قتل سلمان رشدی اختصاص داد.

وی افزود: با این اقدام مرحوم زارعی و انتشار اخبار مربوطه شبکه های خارجی و داخلی برای مصاحبه با او به روستای کیاپی آندند تا صحت موضوع را اطلاع رسانی کنند پس از ان این روستا به دهکده مقاومت شهرت پیدا کرد.

مسئول پیگیری شبکه مردمی فتوای تاریخی حضرت امام خمینی (ره) ادامه داد: روستای کیاپی محل رفت و آمد جریان مقاومت اسلامی از سراسر جهان است و مهمانان و دانشجویان از دیگر نقاط کشور در یادمان شهید مازح حضور پیدا می‌کنند.

حجت الاسلام زارعی گفت: حضرت امام راحل در اقدام انقلابی دیگری فرمودند اگر سلمان رشدی توبه کند و زاهد و زمان شود برهر مسلمانی واجب است با جان و مال تمامی هم خود را به کار گیرند و او را به درک واصل گردانند.

وی بیان کرد: اقدام موهن سلمان رشدی علیه اسلام و مسلمین درحالی است که وقتی به هرکدام از صفحات کتاب دقت می شود، در واقع تجاوزی بزرگ به حریم ارزشهای مقدس است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.