به گزارش خبرنگار ایرنا، گروههای موسیقی مازندران امسال طی روزهای 24 تا 28 بهمن در سالن های مختلف سی و چهارمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر که با دبیری ' شاهین فرهت ' در تهران برگزار می شود، روی صحنه می روند.
گروه آیینی ' زندگی سوادکوه ' به سرپرستی علی حسن نژاد نخستین گروهی است که از مازندران برنامه اجرا می کند. این گروه 24 نفره قرار است روز چهارشنبه 24 بهمن بخش هایی از موسیقی و آیین های مازندران را اجرا کند. زندگی سوادکوه یکی از 12 گروه موسیقی اقوام ایرانی حاضر در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر است.
گروه کوارتت گیتار آمل به سرپرستی فرزاد زاهدی، دومین گروهی است که از مازندران در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر روی صحنه می رود. این گروه قرار است از ساعت 19 روز پنجشنبه 25 بهمن، در مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی برای مخاطبان جشنواره موسیقی فجر اجرا داشته باشد. فرزاد زاهدی، فرهاد اسلامی ‌زاده، محسن رضایی و بیژن اقدسی چهار نوازنده کوارتت گیتار آمل هستند. این گروه در اجرای جشنواره ای خود چهار قطعه اجرا می کند.
شنبه 27 بهمن ارکستر سازهای ایرانی فارابی به سرپرستی ' محمدحسین ابوفاضلی ' از ساعت 19 در برج آزادی به اجرای برنامه می پردازد. علاوه بر سرپرست، عمده اعضای این ارکستر را هنرمندان مازندرانی تشکیل می دهند. ارکستر سازهای ایرانی فارابی، اسفند سال گذشته 2 اجرا در ساری داشت. این ارکستر قرار است روز 27 بهمن قطعات ارکسترال از موسیقی ایرانی ساخته اساتید عارف قزوینی، ابوالحسن صبا، مرتضی نی داوود، پرویز مشکاتیان، حسین دهلوی، فرامرز پایور و حسین علیزاده را اجرا کند.
28 بهمن نیز گروه موسیقی ماناک به سرپرستی مهبد نبوی از ساعت 19 در سالن مجموعه فرهنگی برج آزادی روی صحنه می رود. این گروه طی هفت سال اخیر فعالیت های موسیقایی متفاوتی در زمینه موسیقی نواحی و اقوام داشت و در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر، با سرپرستی و آهنگسازی مهبد نبوی هنرمند اهل آمل حضور یافته است. حنیف شهمیرزادی نوازنده و آهنگساز اهل قائمشهر که در نواختن سازهای زهی بیشتر شناخته شده است، در اجرای پیش روی گروه ماناک نوازنده سازهای کوبه ای است. سهراب شهیدی پیانیست گروه است و یاشار احمدی نیز اجرای آواز را بر عهده دارد. گلشید لیتکوهی و صبا محمدی نیز همخوانان گروه هستند.
تالار ایوان شمس نیز در نخستین روز برگزاری جشنواره محل اجرای گروه موسیقی ' همایون پرنیا ' با خوانندگی فاضل جمشیدی هنرمند مازندرانی موسیقی کشور است. البته این گروه در تهران مستقر است و به عنوان یکی از گروههای تهران در جشنواره حضور دارد.
در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر، هر روز دو فیلم مرتبط با موسیقی ایران از ساعت های 16 و 30 دقیقه و 18 و 30 دقیقه نیز پخش می شود که در روز پایانی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر یعنی 29 بهمن، از ساعت 18 و 30 ، مستند ' آخرین بخشی ' به کارگردانی فرشاد فداییان، مستندساز باسابقه مازندرانی در سالن ' سیف الله داد ' خانه سینما اکران می شود.
سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر از 24 تا 29 بهمن در تالار وحدت، تالار رودکی، ایوان شمس، فرهنگساری نیاوران، مجموعه فرهنگی برج آزادی، تالار سوره حوزه هنری و سالن همایش های برج میلاد با 68 اجرا شامل ارکستر، تکنوازی، گروه نوازی و موسیقی بومی و 12 کنسرت خوانندگان موسیقی پاپ در تهران برگزار می شود.
مراسم اختامیه 30 بهمن برگزار می شود.
بلیت همه اجراها در سایت www.iranconcert.com عرضه می شود.
9927/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.