رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی هواشناسی مازندران روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت که تا صبح امروز بیشترین میزان برف با 70 سانتی متر در ارتفاعات ' لاسم ' و ' پلور ' واقع در محور هراز شهرستان آمل بر زمین نشسته است .
اصغر بسطامی افزود: همچنین در ارتفاعات منطقه ' گدوک ' واقع در شهرستان سوادکوه ارتفاع برف به بیش از 50 سانتی متر رسیده و ارتفاع برف در بالای تونل کندوان و دونا اولیا در شهرستان نور هم به 40 سانتی متر رسید.
این کارشناس هواشناسی ارتفاع برف در منطقه کوهستانی کیاسر و همچنین هزار جریب نکا را بیش از 20 سانتی متر برآورد کرد و توضیح داد: سنجش ارتفاع برف منوط به گزارش ایستگاههای هواشناسی و ایستگاههای راهدارخانه است و حتما در ارتفاعات بالاتر بارش برف سنگین و ارتفاع آن بسیار بیشتر است.
بسطامی همچنین بیشترین میزان بارش باران در 24 ساعته گذشته را مربوط به مناطق غرب استان مازندران اعلام کرد و گفت: در این مدت رامسر با 100 میلی متر ، ورکی ساری با 96 ، تنکابن با 88 ، و گلیای بندی پی شرقی بابل با 49 میلی متر، بیشترین بارش باران را داشته اند .
وی اضافه کرد: بیشترین بارش باران و برف چه در مناطق جلگه ای و ارتفاعات در مناطق غرب استان مازندران بود و بارش های خوبی در این مناطق شاهد بودیم .
** تداوم بارش برف و باران
رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی هواشناسی مازندران همچنین با اشاره به استقرار هوای سرد و بارشی در استان، گفت: بارش های برف و باران در مناطق جلگه ای و ارتفاعات استان تا اواخر امروز نیز ادامه خواهد داشت.
وی افزود: این سامانه بارشی امروز از شرق استان خارج شده و از فردا تا روز جمعه آسمانی صاف همراه با افزایش تدریجی دمای هوا پیش بینی می شود .
هم اکنون بارش باران در بیشتر مناطق مازندران در حال باریدن است و بارش برف هم از عصر روز گذشته در مناطق کوهستانی تشدید شد .
دمای هوای شهر ساری مرکز استان مازندران هم اکنون 8 درجه بالای صفر است که پیش بینی می شود امروز در گرم ترین ساعت به 11درجه بالای صفر برسد .
همچنین در حال حاضر ' آلاشت' سوادکوه با دمای 2 درجه زیر صفر سردترین و رامسر با 11 درجه گرم ترین مناطق مازندران هستند.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.