به گزارش خبرنگار ایرنا، فیلم سینمایی 23 نفر را مهدی جعفری کارگردانی کرده است و داستان آن هم تلاش نافرجام صدام حسین برای استفاده تبلیغاتی از نوجوانان ایرانی است که در جنگ به اسارت گرفته شدند.
23 نفر همچنین یکی از هفت فیلم برتر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از نگاه تماشاگران بوده که در عین حال توجه بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرده است.
این فیلم 16 بهمن ماه امسال در پردیس سینمایی ملت در تهران با حضور تمامی 23 رزمنده ای که داستان فیلم پیرامون اسارت آنها در چنگ رژیم بعث است، به عنوان یکی از اتفاقات ویژه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر اکران شده بود.
مهدی جعفری کارگردان این فیلم 17 سال پیش و در سال 1380 مستندی از سرگذشت این 23 نوجوان اسیر شده در بند بعثی ها را ساخته بود ، مستندی که نشان می داد صدام با ساختن سناریویی تلاش داشت تا از اسارت این نوجوانان در جنگ بهره برداری تبلیغاتی کند.
این کارگردان سینما و تلویزیون پس از آن به فکر تولید یک فیلم سینمایی در این زمینه بود. او از سال 1390 برای ساخت فیلم سینمایی از سرگذشت این 23 نفر در زندان بعثی ها جدیت بیشتری به خرج داد و بالاخره در یک سال اخیر توانست این پروژه را اجرایی کند.
** قهرمان واقعی ملت ایران هستند
پیش از آغاز اکران فیلم، دست اندرکاران جشنواره استانی فیلم فجر در مازندران با همکاری دستگاههای ذیربط مانند استانداری و بنیاد شهید مراسمی را برای تجلیل رزمنده مازندرانی حسن مستشرق ترتیب دادند که با حضور فرماندار مرکز ساری، مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد.
حسن مستشرق که اکنون دیگر دوران میانسالی را پشت سر می گذارد، در این مراسم گفت: من عضو کوچکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس هستم. به عنوان یک عضو کوچک از جامعه رزمندگان از مردم ایران قدردانی می کنم که همواره نگاه ارزشمندی به ایثارگران دارند.
وی افزود: قهرمان من نیستم. قهرمان واقعی ملت ایران هستند که همواره در شرایط حساس از کشور دفاع کردند.
سینما سپهر ساری از 12 بهمن محل اکران 13 فیلم حاضر در بخش سودای سیمرغ سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر و 5 فیلم بخش سیمرغ پروانه ها بود که بیش از 15 هزار نفر از این فیلم ها در 33 نوبت اکران استقبال کردند.
9927/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.