به گزارش خبرنگار ایرنا ،سید مصطفی میرسلیم روز چهارشنبه در آیین آغاز به کار دومین همایش ملی موتورهای درونسوز در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل افزود: اصلاح قیمت سوخت در کشور یک ضرورت است و نحوه توزیع فعلی و قیمت سوخت در کشور به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.
وی گفت: خوشبختانه وزیر نفت وعده اصلاح قیمت سوخت و سهمیه بندی بنزین را داده است که این یک اقدام خوبی است و امیدواریم مجلس از آن حمایت کند تا سرمایه‌های کشور بیش از این به تاراج نرود .
میرسلیم با اعلام این که در حال حاضر ایران ارزان ترین بنزین دنیا را توزیع می کند، افزود: گران ترین گاز مایع جهان هم در ایران توزیع می شود و بسیاری از خودروهای ما پایه گاز سوز هستند اما چون قیمت بنزین ارزانتر از گاز مایع است مردم رغبتی برای استفاده از گاز مایع ندارند که این امر در روند گسترش گاز سوز کردن خودروها ضربه می زند.
وی ادامه داد: به هیچ عنوان نباید از اصلاح قیمت سوخت در کشور به بهانه فشار به اقشار کم درآمد وحشت داشته باشیم چون قانون هدفمندی یارانه ها به درستی برای این امر تدابیری اندیشید و مبلغ افزایش سوخت حامل‌های انرژی به اقشار کم درآمد می رسد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این که مجلس و دولت باید مصمم و با جدیت پیگیر باشند تا افزایش قیمت حامل های انرژی به اقشار کم درآمد برسد، گفت: بررسی چگونگی کاهش مصرف سوخت در خودروهای درون سوز و کاهش آلاینده‌ها در کشور از جمله اهداف مهم این همایش است که نخبگان علمی از سراسر کشور آن را واکاوی می‌کنند .
وی افزود: در کشورهای پیشرفته جهان آیین‌نامه‌های زیادی برای خودروهای درونسوز وجود دارد تا آلایندگی آنها کم شود و کشور ما هم باید بر اساس شرایط خود چنین آیین نامه های بازدارنده ای را تنظیم کنیم.
دومین همایش ملی موتورهای درونسوز به مدت دو روز در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ادامه می یابد.
قرار است در این همایش 43 عنوان مقاله به صورت شفاهی و 54 عنوان به صورت پوستر در باره جایگاه موتورهای درونسوز به عنوان کالای ایرانی، فناوری‌های نوین موتورهای درونسوز، سوخت‌های جایگزین و سبز، آلایندگی و چالش‌های موتورهای درونسوز در کلان‌شهرها، چالش­های متقابل موتورهای درونسوز و گرمایش جهانی، موتورهای درونسوز دریایی، ریلی، کشاورزی و هوایی ، خودروهای دورگه، دینامیک سیالات محاسباتی در موتورهای درونسوز، صدا و ارتعاشات در موتورهای درونسوز، کنترل، مدیریت و نگاشت موتورهای درونسوز و نیز روانکاری موتورهای درونسوز ارائه شود.
7343/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.