در پنجمین روز از دهه ی مبارک فجر، دو خانه ی بهداشت در روستاهای سراجکلا و صنم قائمشهر افتتاح شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در مراسم افتتاح دو خانه بهداشت سراجکلا و صنم در قائمشهر، رئیس مرکز بهداشت قائمشهر با بیان اینکه طبق دستورالعمل وزارت بهداشت خانه های بهداشتی که بالای ۲۵الی ۳۰سال قدمت دارند را باید بازسازی کنیم گفت: ما آن ها را حفظ کردیم و ساختمان جدیدی را بنا کردیم.

 گران ادامه داد: از ساختمان های قدیمی به عنوان اسکان مسافرین و همکارانمان در اداره های بهداشت دیگر شهرستان ها استفاده خواهیم کرد.

محمد گران گفت : خیرین و اهالی روستای سراجکلا زمینی با متراژ ۱۳۰۰متر را در اختیار ما گذاشتند.

وی ادامه داد: ساختمانی نود متری و با هزینه ی ساخت و تجهیز صدو پنجاه میلیون تومانی احداث شد.

گران با تاکید بر اینکه خانه بهداشت سراجکلا پنج روستای دیگر را نیز در بر میگیرد، تصریح کرد: روستاهای بارفیکلا، افراکتی، شهرک نیکان و پردیس تلار می توانند از خدمات این خانه بهداشت استفاده کنند.

وی افزود : تعداد خانوار روستای سراجکلا ۶۰۴نفر و با جمعیتی بالغ بر هزارو ۸۶۷ نفر می باشد.

image_2019_2_5-4_33_49_748_qrU

رئیس اداره بهداشت قائمشهر با اشاره به جشن پایان ساخت ۷۸ خانه ی بهداشت شهرستان قائمشهر که درسال ۹۶برگزار شده بود، گفت: در آن موقع توانستیم جشن پایان ساخت هجده مرکز سلامت روستایی را نیز بگیریم.

محمد گران با تاکید بر اینکه زمین خانه بهداشت صنم توسط خیر اهدا شده بود، خاطرنشان کرد: در زمینی با متراژ نهصد و پنجاه وشش هزارمتر مربع ساختمانی با مساحت هفتاد مترمربع و با هزینه ای بالغ بر صدو سی میلیون تومان را بنا کردیم.

وی در ادامه افزود: روستای صنم با ششصد و هجده نفر جمعیت و دویست و بیست و چهار خانوار از خدمات این خانه بهداشت بهره می برند.

گران از افتتاح مرکز فوق تخصصی طوبی درسال ۹۸خبر داد و بیان داشت: امیدواریم با کمک مسئولین و خیرین بتوانیم مرکز فوق تخصصی طوبی قائمشهر را افتتاح کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.