به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، سیف الله فرزانه افزود : اثر لاک تراشی استاد علی توکل زاده ، 2 اثر از استاد عبدالله گلرد ، اثر لاک تراشی زینب خدامی هنرمند جوان این رشته به همراه اثر چادرشب بافی صدف عزیزی به سومین دوره جشنواره سراسری فجر صنایع دستی کشور راه یافتند.
گفتنی است که از سال 1395 جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر سالانه برگزار شده است و امسال برای نخستین سال، هنرمندان صنایع دستی مازندران موفق شدند درقالب 5 رشته در سومین جشنواره فجر صنایع دستی بدرخشند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه این رویداد فرهنگی با هدف حمایت از هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی صورت گرفته است ،افزود: امیدواریم این چهار هنرمند خوش ذوق مازنی بعد از داوری نهایی داوران جشنواره و کسب نشان برتر از سومین جشنواره فجر صنایع دستی گامی موثرتر در زمینه معرفی بخشی ازهنر-صنعت بومی و ملی استان بردارند.
وی تصریح کرد: نمایشگاه این دوره از جشنواره فجر در تاریخ 12 تا 23 بهمن ماه سال جاری در گالری های بهار، تابستان و نامی خانۀ هنرمندان ایران، واقع در خیابان تهران، طالقانی، خیابان موسوی شمالی (فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر برگزار می شود و ساعات بازدید از 14 تا 20 خواهد بود.
گفتنی است این نمایشگاه ساعت 17 روز جمعه 12 بهمن افتتاح شده و برنامه تقدیر از برگزیدگان از ساعت 15 الی 17 روز چهارشنبه 17 بهمن برگزار می شود. همچنین با توجه به داوری مقدماتی تعداد 171 اثر برای نمایش مورد پذیرش قرار گرفته است.
بر اساس آمار بیش از 12 هزار صنعتگر صنایع دستی در استان مازندران فعالیت می کنند که اقلامی همچون لاک تراشی،حصیر بافی، گلیم، چرم، نمد، بافته های ابریشمی، پوستین دوزی، صنایع فلزی، صنایع سنگی، سفال، البسه محلی و سوزن دوزی را تولید می کنند.
گفتنی است که استان مازندران با انبوه صنایع دستی کاران و تنوع در تولیدات این صنعت خانگی، فقط یک نمایشگاه دائمی صنایع دستی دارد که آن هم در فضایی کوچک امسال افتتاح شد.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.