به گزارش ایرنا سعید آرام روز دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: یکی از نهادهایی که پس از انقلاب اسلامی در راستای محرومیت زدایی شکل گرفت سازمان بهزیستی بود.
وی با بیان اینکه اعتمادی که مردم و جامعه به بهزیستی دارند نشان از ارائه خدمات مناسب از سوی این نهاد است، افزود: با وجود کمبودها و مشکلات، توانسته ایم خدمات خوبی به جامعه هدف داشته باشیم.
مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در حوزه رسانه هم تحول به وجود آورد، گفت: تغییر رویکرد رسانه های قبل از انقلاب که مجیزگویی می کردند به اطلاع رسانی دقیق و شفاف از دستاوردهای انقلاب است.
این مسئول تصریح کرد: نقد کردن از مهمترین رسالت های رسانه است و این به دلیل قدرت مردم سالاری است که انقلاب برای ما به ارمغان آورد و اگر این انتقاد با انصاف همراه باشد مردم و مسئولان همراهی می کنند.
آرام با اشاره به اینکه دشمن از نظر اقتصادی، کشور ما را تحت فشار قرار داده، ادامه داد: جامعه هدف ما در این جنگ اقتصادی، بیشتر در معرض فشار است و اگر خدمات نظام اسلامی به شکل گسترده و منصفانه اطلاع رسانی شود باعث امیدآفرینی در جامعه است.
وی با بیان اینکه با هجمه های مختلفی از سوی رسانه های معاند مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی شفاف رسانه های داخلی می تواند پاتک مناسبی به رسانه های غربی باشد.
مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه این سازمان فقط مربوط به افراد نیازمند نیست، اظهار کرد: بهزیستی مسئولیت ارائه خدمات اجتماعی و توانمندسازی را بر عهده دارد و حس نیازمندی به حس توانمندسازی باید تغییر کند.
وی با اشاره به افتتاح مرکز بازپروری زنان آسیب دیده، ادامه داد: سه مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست و یک مرکز نگهداری از سالمندان نیز در روستا در دهه فجر افتتاح می شود.
آرام با بیان اینکه بیش از 150 واحد مسکونی به معلولان واگذار می شود، تصریح کرد: 60 طرح اشتغال مددجویی افتتاح نیز می کنیم.
وی با اشاره به اینکه سال 92 حدود 260 هزار نفر زیر پوشش بهزیستی داشتیم و امروز به 515 هزار نفر رسیده است، افزود: افزایش ضریب نفوذ خدمات بهزیستی را در این سال ها شاهد بودیم.
این مسئول با بیان اینکه از ابتدای سال 96 مستمری به سه و نیم برابر افزایش یافت، تصریح کرد: از ابتدای امسال از محل هدفمندی یارانه ها مشمولان یارانه بهزیستی از 18 هزار نفر به حدود 50 هزار نفر رسید.
وی با بیان اینکه سال 92 حدود 780 میلیون تومان مستمری به جامعه هدف می پرداختیم و امروز به رقم 6 میلیارد و 600 میلیون تومان رسیده است گفت: هم اکنون 120 هزار خانوار با تعداد 258 هزار نفر سبد حمایتی دریافت می کنند.
آرام خاطرنشان کرد: سال 92 اعتبارات اختصاص یافته به مددجویان 240 میلیون تومان بود که در سال 96 به یک میلیارد و 700 میلیون تومان افزایش یافت.
وی ادامه داد: اعتبارات رفاهی بهزیستی برای جامعه هدف در سال 92 حدود یک میلیارد و 800 میلیون تومان بود و امسال به بیش از 5 میلیارد تومان رسید.
وی با اشاره به اختصاص 17 میلیارد تومان برای مسکن معلولان گفت: در راستای واگذاری مسکن محرومان تاکنون 199 واحد تحویل داده و 189 واحد در دست ساخت داریم.
به گفته آرام تعداد واحدهای مسکونی محرومان از 263 واحد در سال 93 به 440 واحد در سال جاری افزایش یافته است.
آرام گفت: همچنین از سال 92 بیش از 12 هزار و 400 فرصت شغلی برای جامعه هدف مهیا شده و بیش از هشت هزار نفر تسهیلات کم بهره دریافت کرده اند که براین اساس تاکنون حدود 180 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
وی به رشد 153 درصدی مشارکت های مردمی با بهزیستی اشاره کرد و گفت: سال 92 میزان مشارکت های مردمی 112 میلیارد ریال بود که این رقم سال قبل به 451 میلیارد ریال افزایش پیدا کرد.
مدیرکل بهزیستی مازندران شبانه روزی کردن خدمات اورژانس اجتماعی را از دیگر خدمات بهزیستی برشمرد و گفت: از حدود بیش از 8 هزار تماس در سال 92 امسال به 37 هزار تماس رسید.
آرام با اشاره به شناسایی مراکز مشاوره خانواده در مازندران گفت: بیش از 70 مرکز مشاوره در استان شناسایی کردیم و پرونده های طلاق برای دریافت خدمات مشاوره ای به این مراکز ارجاع داده می شود.
وی ضریب نفوذ خدمات در مهدهای کودک استان را 15 درصد و بیشتر از میانگین کشوری (10 درصد) عنوان کرد و گفت: 840 مهدکودک در مازندران داریم که 50 درصد روستامهد است.
وی با اشاره به آماری از کودکان بدسرپرست و بی سرپرست گفت: 180 کودک بی سرپرست و بدسرپرست استان در 18 مرکز نگهداری این کودکان نگهداری می شوند و بیش از 330 کودک در خانواده جایگزین زندگی می کنند و امسال 38 کودک به خانواده های داوطلب فرزندخواندگی واگذار می شوند.
آرام با اشاره به راه اندازی میز خدمت الکترونیک، گفت: مددجویان می توانند از طریق سامانه، مسائل مربوط به خود را پیگیری کنند.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.