مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران از برپایی کافه کتاب برای نخستین بار در مرکز استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،آرزو ولیپور بعدازظهر امروز در دیدار با آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه 630 برنامه فرهنگی در ایام دهه فجر تعریف شده است از برپایی"کافه کتاب" در ایام دهه فجر خبر داد.

وی افزود: این برنامه از بعدازظهر روز سه شنبه 16 بهمن ماه به مدت سه روز در خیابان انقلاب ساری برگزار می شود که کتابداران با برترین کتاب ها در حوزه انقلاب و دفاع مقدس حضور پیدا کرده و کتاب ها را به مردم ارائه می کنند همچنین از مراجعه کنندگان با نوشیدنی های گرم پذیرایی می شود.

مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران همچنین از برپایی برنامه " یک فنجان شعر انقلاب" ویژه بانوان شاعر مازندران در روز پنجشنبه 18 بهمن ماه خبر داد.

وی به برگزاری برنامه " 40 قلم" در استان اشاره کرد و افزود: اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران در این برنامه برای نخستین بار  از سردار گلعلی بابایی نویسنده برجسته ادبیات پایداری تجلیل کرد.

ولیپور با اشاره به شمار برنامه های این نهاد فرهنگی در ایام دهه فجر نقد کتاب،برگزاری همایش های مختلف،برگزاری 40 نشست کتابخوان،برگزاری 40 محفل جمع خوانی با عنوان " زن انقلاب اسلامی" برگزاری 40 محفل روایتگری ویژه نوجوانان را عناوین برنامه های کتابخانه های عمومی مازندران بیان کرد.

وی به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: تعداد کتابخانه های عمومی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به 5.5 برابر افزایش پیدا کرد.

ولیپور شمار کتابخانه های عمومی مازندران را 115 باب اعلام کرد و گفت: از این تعداد 83 کتابخانه شهری و 23 کتابخانه در روستاهای استان است.

وی با اعلام اینکه هم اکنون 39 پروژه نیمه کاره در استان وجود دارد که 10 پروژه شهری و 29 پروژه روستایی است ،تصریح کرد: کتابخانه مرکزی ساری که از دغدغه های مهم نیز محسوب می شود با گذشت هشت سال فقط 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته نیاز به حمایت بیشتر برای اتمام این مرکز فرهنگی مهم است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران یادآور شد : استان مازندران طی چند سال اخیر در تمامی شاخصه های مختلف کتابخانه ای کشور ،رتبه اول تا دوم را دارد.

وی افزود: از سال 95 تا 97 ،47 هزار نفر به اعضای کتابخانه های عمومی افزون شده است.

ولیپور ،زیر بنای کتابخانه های عمومی مازندران را 918 و 50 متر مربع اعلام کرد و گفت: در صورت تکمیل 39 پروژه نیمه کاره از نرم اصلی نیز فراتر می رود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.