به گزارش ایرنا بنابراین آمار در حال حاضر از 58 شهر بزرگ و کوچک مازندران ،55شهر و از 2هزارو 893روستای استان که قابلیت گاز رسانی دارند ،2هزارو 20 روستای پرجمعیت از نعمت گاز برخوردارند.
در 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی 200هزار کیلومتر لوله گذاری و 750هزار علمک در مازندران نصب شده است و در حال حاضر یک میلیون و 370هزار نفر مشترک گاز در استان هستند.
مدیر عامل شرکت گاز مازندران روز یکشنبه به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی در نشست خبری با بیان اینکه سه شهر بلده ، آلاشت و گزنک و همچنین 448روستای مناطق کوهستانی و ییلاقی استان در مرحله گاز رسانی قرار دارند، گفت: بر اساس برنامه تاپایان سال 98 طرح های گاز رسانی روستاها و شهرها به پایان می رسد.
جعفر احمد پور با بیان اینکه 425روستای مناطق کوهستانی هزار جریب نکا و بهشهر، بخش لاریجان و کجور و بلده نور در مرحله مطالعات گازرسانی قرار دارند، بیان داشت: اگرچه هزینه گاز رسانی در این مناطق بسیار سنگین است، اما دولت مصصم است تا این انرژی مهم را به همه هموطنان برساند.
وی دلیل بالا رفتن هزینه سرمایه گذاری در اجرای طرح های گاز رسانی را افزایش قیمت لوله ها و در نتیجه مبلغ قرار داد پیمانکاران عنوان کرد و توضیح داد: به دلیل اعمال تحریم ها و نوسانات قیمت ارز لوله های مورد نیاز برای گاز رسانی از متری حدود 20 هزار ریال به 80 هزار ریال افزایش یافته است.
**بهره برداری از 22 پروژه گازرسانی در دهه فجر مازندران
مدیر عامل شرکت گاز مازندران از بهره برداری 22 پروژه گازرسانی با اعتباری بالغ بر 836 میلیارد ریال در دهه فجر امسال در مازندران خبر داد و گفت: قبل از انقلاب، هیچ‌گونه خدمات گازرسانی در مازندران وجود نداشت و تمام خدمات به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی بوده است.
احمدپور با بیان اینکه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی 103 روستای مازندران از نعمت گاز برخوردار شدند، ادامه داد: با انجام فرایند اشتراک پذیری، 5 هزار و 604 خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: در ایام دهه فجر امسال گاز رسانی به 4 روستا در بخش‌های مرکزی شهرستان رامسر، پنج روستا در بخش بندپی شرقی بابل، 2 روستا در بخش لاریجان آمل، 3 روستا در نور، 5پنج روستا در بخش مرزن آباد چالوس، 32 روستا در بخش هزارجریب نکاء، یک روستا در بخش مرکزی سوادکوه، 11 روستا در بخش خرم آباد تنکابن و 40 روستا در بخش دودانگه و چهاردانگه شهرستان ساری به بهره برداری رسید.
احمدپور با اشاره به طلبکاری یکهزار و540میلیارد ریالی این شرکت از مردم و صاحبان صنایع و تولیدی استان خواست تا با پرداخت معوقات مانع متوقف شدن طرح های گاز رسانی شوند.
وی با اشاره به اینکه متوسط مصرف گاز استان در روز 32تا 36 میلیون متر مکعب در نوسان است، بیان داشت: از مرداد ماه سال گذشته همزمان با افتتاح خط لوله 42اینچ گاز دامغان - ساری مشکل قطعی گاز استان رفع شده است.
احمد پور با بیان اینکه اکنون شرائط موجودی گاز طبیعی در لوله های زیر ساختی به حدی است که حتی یک لیتر سوخت فسیلی در استان مازندران مصرف نشود، گفت: اکنون محدودیت تامین گاز برای واحدهای صنعتی و تولیدی کم شده است و برای نیروگاه نکا به عنوان پرمصرف ترین واحد صنعتی نیز به کمتر از 4ماه در سال رسیده است.
مدیر عامل شرکت گاز مازندران از مردم خواست تا نسبت به ایمنی به ویژه استفاده از بخاری و همچنین مصرف بهینه گاز توجه کنند.
6990/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.