به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله نورالله طبرسی در دیدار بانوان فعال در دستگاههای اداری به مناسبت ایام دهه فجر، افزود: بانوان نقش گسترده ای در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و امروز هم به نقش آفرینی در حفظ و حراست از انقلاب می پردازند.
وی با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد مشکل برای ما است و از توطئه های مختلف در این زمینه استفاده می کند، افزود: مشکلات جامعه امروز، متفاوت با گذشته است.
نماینده ولی فقیه با تاکید بر تدوین برنامه ای برای افزایش جمعیت، گفت: در زمینه کاهش جمعیت، برای آینده احساس خطر می کنیم و با ایجاد مشوق هایی باید به افزایش جمعیت دست یابیم.
وی افزود: طلاق معضل جامعه امروز است که روز به روز در حال افزایش است و این خطر بزرگی است.
طبرسی با بیان اینکه اعتیاد هم خطر بزرگی در کمین بانوان است، ادامه داد: مشکلات فضای مجازی هم از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه فضای مجازی در حال قربانی کردن ارزش ها و روابط بین خانواده است، گفت: بر اساس ارزش های اسلامی، روابط خاصی بین اقوام و خانواده جاری بود اما امروز این روابط کمرنگ شده است.
طبرسی با بیان اینکه عواطف بین خانواده از بین رفته است، اظهار داشت: فعالان حوزه بانوان باید در زمینه فرهنگ سازی اقدامات گسترده تری انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه مسئولان، تسهیلات مالی بیشتری در اختیار بانوان قرار دهند، افزود: بانوان در امور مختلف، جدیت بیشتری دارند و از استعدادهای بیشتری برخوردارند.
نماینده ولی فقیه در مزاندران با بیان اینکه همه ما وابسته به خانواده هستیم، گفت: اگر گسستی در خانواده پیش آید مانند خانواده های غربی می شویم و معتقدیم مسائل خانوادگی باید تقویت شود.
وی با اشاره به اینکه دولت این بودجه را در اختیار ندارد که به تنهایی همه مشکلات را رفع کند، افزود: با همدلی مردم و مسئولان می توانیم این مشکلات را در استان کاهش دهیم.
طبرسی با بیان اینکه بانوان از سهامداران بزرگ انقلاب هستند، گفت: این ظرفیت عظیم باید مورد توجه قرار گیرد.
** تدوین سند تقویت وضعیت بانوان
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران هم در این دیدار گفت: مردم در بهمن 57 دست به دست هم دادند و خواستار انقلابی بر پایه ارزش های اسلامی بودند.
سمیه قاسمی طوسی با اشاره به اینکه در اجرای امور با اشکالاتی مواجه هستیم و کاستی ها را می پذیریم، افزود: در صدد رفع اشکالات هستیم و اصلاح جامعه هدف را در دستور کار داریم.
وی با اشاره به فعالیت 400 نفر از بانوان در بنگاه های اقتصادی و در حوزه صنعت، معدن، گردشگری و خدمات، گفت: از 200 واحد معدنی فعال در مازندران، مدیریت چهار درصد از این واحدها در دست بانوان است‌.
این مسئول با اشاره بر سهم یک درصدی مدیریت بانوان از میان سه هزار واحد تولیدی در مازندران، افزود: سه هزار بافنده زن در استان داریم و 75 درصد مجتمع های قالیبافی در اختیار بانوان است.
طوسی با اشاره به اینکه از 150 کارگاه قالیبافی، 80 درصد مدیریت را بانوان بر عهده دارند، ادامه داد: 21 درصد از 150 هزار واحد صنفی مازندران در اختیار بانوان این استان است.
وی با بیان اینکه از بین 800 کارت بازرگانی معتبر، 9درصد متعلق به بانوان است، گفت: 272 نفر از بانوان در بخش آبزی پروری فعال هستند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به اینکه در طول سالیان متمادی اقداماتی در حوزه بانوان انجام شده، اظهار داشت: اما عمده ترین فعالیت ها بر محورهای مناسبتی بوده و این تمام استفاده از ظرفیت بانوان نیست.
وی با بیان اینکه تدوین سند ارتقای وضعیت بانوان در دستور کار است، افزود: امیدواریم پس از رصد این اطلاعات، اتفاقات خوبی برای بانوان رقم بخورد.
طوسی با اشاره به اینکه مهمترین مسائل حوزه خانواده، رابطه کم است، گفت: فردیت گرایی در خانواده ها موج می زند و از این رو طرح ملی گفت و گوی خانواده را برگزار کردیم.
این مسئول افزود: طرح تاب آوری را در 19 شهرستان برگزار کردیم که از طرح های موفق حوزه زنان و خانواده است.
وی با بیان اینکه طرح هایی را بر محور اشتغال زنان اجرا کردیم، ادامه داد: کرامت انسانی زن، تربیت فرزند موفق را به همراه دارد و این کرامت با حفظ معیشت و اشتغال به دست می آید.
طوسی با اشاره به اینکه تقاضا داریم بخشی از خطبه های نماز جمعه به وضعیت معیشتی بانوان اختصاص یابد، گفت: تقویت اقتصاد بانوان، کاهش آسیب های اجتماعی را به همراه دارد.
وی با بیان اینکه مسائلی که در حوزه کودکان اتفاق می افتد نگران کننده است، گفت: فرزندانی که در معرض آسیب های اجتماعی هستند و زنان در معرض خشونت های خانگی، نیازمند توجه مضاعف هستند و در این زمینه چشم امید به همکاری همه دستگاه ها داریم.
9927/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.