به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد حسین زادگان شنبه شب در نشست شورای برنامه ریزی استان مازندران در ساری افزود: دهه فجر فرصت مناسبی است تا مدیران دستگاههای اجرایی از طریق رسانه ها دستاوردهای انقلاب را برای مردم تسریح کنند.
وی اضافه کرد: تاکنون برخی از مدیران دستگاههای اجرایی در حوزه خود عمل کردند، ولی همچنان تعداد زیادی از مدیران در این حوزه وارد گود نشدند.
نماینده عالی دولت در مازندران خاطرنشان کرد: این در حالیست که باید در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای نظام به خصوص برای جوانان تبیین شود تا آنها در جریان عملکرد نظام قرار گیرند.
حسین زادگان افزود: در شرایط فعلی تعداد زیادی از رسانه های خارجی به دنبال ناکارآمد نشان دادن عملکرد نظام جمهوری اسلامی هستند و ما باید از رسانه های در اختیار برای پاسخگویی به مطالبات مردم این دستاوردها را بیان کنیم.
**** پیگیری مصوبات شورای برنامه ریزی
رئیس شورای برنامه ریزی مازندران گفت: مصوبات شورای برنامه ریزی از طریق کارگروهی پیگیری می شود.
حسین زادگان افزود : این کارگروه میزان اجرای مصوبات شورای برنامه ریزی را احصاء و ابلاغ می کند تا کارایی این نشست مهم توسعه ای استانی مشخص شود.
*** سعه صدر محیط زیست برای صدور مجوزها در غرب مازندران
استاندارمازندران از برخی موانع ایجادی از سوی محیط زیست برای صدور مجوز طرح های زیربنایی انتقاد کرد و گفت: محیط زیست باید نسبت به برخی پروژه های زیربنایی در غرب که بخش زیادی از مساحت این منطقه در زمره اراضی حفاظتی قرار دارد با سعه صدر بیشتری برخورد کند.
حسین زادگان خاطرنشان کرد: به هر حال ما برای توسعه زیربنایی در غرب استان مازندران نیاز به زمین داریم و اراضی این منطقه در حوزه زیست محیطی قرار می گیرد و باید راهکاری برای تعیین زمین برای این منطقه اندیشیده شود.
وی نمونه موانع زیست محیطی را در غرب استان مازندران مربوط به معدن، مصالح ساختمانی و نیروگاه 25 مگاواتی دانست و خواهان سعه صدر بیشتر محیط زیست برای صدور مجوزها شد.
براساس گزارش ایرنا طرح ساخت نیروگاه 25 مگاواتی با سرمایه گذاری خارجی( آلمان) به میزان 17 میلیون دلار در شهرستان محمودآباد در دست ساخت قرار دارد که به دلیل قرار گیری این طرح در اراضی حفاظتی با مخالفت محیط زیست مواجه شد.
این طرح با 25 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا قرار دارد و در صورت موافقت محیط زیست این پروژه در سال 99 به بهره برداری می رسد.
طبق بررسی شرکت توزیع برق مازندران این استان در تابستان با حدود یک هزار مگاوات کمبود برق مواجه است .
میزان مصرف برق مازندران در تابستان روزانه 3 هزار مگاوات است.
/1899/6982
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.