نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی از افتتاح و کلنگ زنی 158 طرح دهه فجر در شرق مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی محمد شاعری جمعه شب، در نشستی با اصحاب رسانه افزود: از افتتاح و کلنگ زنی 158 طرح دهه فجر در شرق مازندران خبر داد و گفت: این طرح ها با اعتبار 344 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد و یا عملیات اجرایی آن اغاز می شود.

وی گفت: بیمارستان خاتم الانبیاء در شهرستان بهشهر هم به عنوان یکی از مجهزترین بیمارستان ها در شرق مازندران با 180 میلیارد تومان اعتبار تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه گازرسانی به روستاها به عنوان یکی از نیازهای مردم روستاها در دستور کار است؛ یادآور شد: تا پایان امسال گازرسانی 33 روستای شرق مازندران در سه منطقه 11 روستایی در بهشهر، نکا و گلوگاه با اعتبار 50 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

شاعری ادامه داد: شرق مازندران سهم زیادی در گازرسانی روستایی در استان مازندران دارد و از بیش از 340 روستای مازندران، گازرسانی به بیش از 150 روستا در شرق این استان واقع شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح تنفس جنگل بیان داشت: طرح تنفس جنگل، طرحی برای حفاظت از جنگل است اما با رها شدن و رها کردن چوب ها و سرشاخه های شکسته در جنگل مخالفم.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بارها اعلام کردم و تاکید دارم که رها کردن درختان شکسته و افتاده در جنگل‌ها باعث بروز مشکلات متعدد می‌شود و در عین حال پوسیده شدن درختان هم در درازمدت مشکلات زیست محیطی ایجاد می‌کند که مغایر با اجرای طرح تنفس جنگل‌ است و جمع آوری درخت شکسته و افتاده توسط جهاد کشاورزی جمع اوری شود.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی همچنین با مخالفت از انتقال آب دریا خزر به سمنان، گفت: انتقال آب دریای خزر به سمنان جنگل ها، منابع طبیعی، محیط زیست و استان را نابود می کند.

شاعری افزود: دولت طرح انتقال خزر به سمنان را با وجود مخالفت های فراوان، در لایحه آورده است و این در حالیست که در تامین آب، مردم مازندران دچار بحران آب هستند و باید این مسائل دیده شود؛ ضمن اینکه اگر آب خزر به سمنان برود؛ به جاهای دیگر هم خواهد رفت.

وی ادامه داد: انتقال آب خزر به سمنان، زمینه ساز انتقال به سایر نقاط کشور است و نباید برای انتقال آب خزر، سبقت گرفت و مخالف این انتقال هستیم.

شاعری گفت: برای توسعه نباید منافع کوتاه مدت فدای منافع بلند مدت شود و باید برای توسعه همه جانبه، همه موارد با برنامه و مدون دیده شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.