به گزارش خبرنگار ایرنا، اکران فیلم های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر که از بعداز ظهر امروز در سینما سپهر ساری آغاز شد، از فردا با تغییراتی نسبت به برنامه اولیه ای که اعلام شده بود ادامه می یابد.
مسئول انجمن سینمای جوانان استان مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در محل اکران فیلم ها گفت: قرار بود نخستین فیلم روز دوم جشنواره در مازندران، فیلم سینمایی ' ایده اصلی ' به کارگردانی آزیتا موگویی باشد، اما طبق تصمیم دبیرخانه جشنواره فجر، فیلم سینمایی
' جمشیدیه ' اثر یلدا جبلی ساعت 14 و 30 دقیقه روز 13 بهمن روی پرده سینما سپهر ساری اکران می شود.
آذر محمودی افزود: همچنین یک فیلم دیگر نیز به جمع 11 فیلم انتخاب شده برای اکران در سینما سپهر نیز افزوده شد که اقدام خوبی برای علاقه مندان به سینما است. ما نیز به عنوان مجریان جشنواره در مازندران از این موضوع استقبال می کنیم که تعداد و تنوع فیلم ها در مازندران بیشتر شود تا مخاطبان سینما بتوانند فیلم های بیشتری از جشنواره را ببینند.
وی گفت: در جدول اولیه قرار بود که فیلم سینمای ' ایده اصلی ' 3 اکران داشته باشد که به جای یکی اکران این فیلم در سانس نخست روز پنجشنبه 18 بهمن، فیلم سینمایی ' 23 نفر ' اثر مهدی جعفری قرار شد در سینما سپهر روی پرده برود. به این ترتیب با حذف 2 اکران از 3 اکران فیلم ' ایده اصلی '، 2 فیلم ' جمشیدیه ' و ' 23 نفر ' نیز در ساری روی پرده می روند.
مسئول انجمن سینمای جوانان مازندران با طرح این احتمال که تا آخرین روز اکران فیلم ها نیز تغییراتی در جدول رخ دهد، گفت: بزرگترین نگرانی ما هم نرسیدن فیلم ها یا کد آن ها به مراکز استان هاست. با این حال تلاش همه دست اندرکاران جشنواره فجر بر این است که در تمام استان ها به بهترین شکل ممکن شرایط برای تماشای فیلم ها فراهم شود.
محمودی یادآور شد: در صورتی که تا پایان زمان برگزاری جشنواره در ساری، برنامه فیلم ها تغییر کند و مخاطبانی از قبل بلیت فیلم جابه جا شده را به صورت اینترنتی تهیه کرده باشند، شرایط برای تماشای همان فیلم در سانسی دیگر یا یک فیلم جایگزین فراهم می شود.
وی گفت: هدف ما و همکاران این است که علاقه مندان به سینما در مازندران برای تماشای فیلم ها نیازی به سفر به تهران نداشته باشند و در کنار این تأمین نیاز فرهنگی، شور و نشاطی فرهنگی هنری نیز در استان ایجاد شود.
در جدول جدید، فیلم های قابل اکران در سینما سپهر ساری، از 28 نوبت اکران فیلم های بخش سودای سیمرغ، فیلم های ' شبی که ماه کامل شد ' ، ' جان دار ' ، ' سمفونی نهم ' ، ' سرخپوست ' ، ' بنفشه افریقایی ' و ' طلا ' هر کدام 3 نوبت اکران دارند. فیلم های ' مدیترانه ' ، ' ناگهان درخت ' ، ماجرای نیمروز 2 ' نیز هر کدام 2 بار روی پرده سینما سپهر می روند و فیلم های ' 23 نفر ' ، ' غلامرضا تختی ' ، ' جمشیدیه ' و ' ایده اصلی ' نیز یک بار نوبت اکران خواهند داشت.
سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن به دبیری ابراهیم داروغه زاده در تهران و مراکز همه استان ها برگزار می شود.
سینما سپهر ساری از 12 تا 18 بهمن محل اکران تعدادی از فیلم های سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر است که این میزبانی با همکاری مشترک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن سینمای جوانان ایران میسر شده است.
9927/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.