مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران گفت: طرح کاشت یک میلیون اصله نهال همزمان با جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی در زمره برنامه میراث ماندگار با دستو استاندار مازندران در این استان عملیاتی شد.
سید محسن موسوی تاکامی روز دوشنبه در آیین شروع عملیات کاشت یک میلیون نهال به خبرنگار ایرنا افزود : براساس این طرح 430 هزار اصله از سوی منابع طبیعی در قالب نهال درختان جنگلی در عرصه های منابع طبیعی کاشت خواهد شد.
به گفته وی همچنین 670 هزار اصله نهال در مبادی ورودی شهرها، روستاها و حاشیه راههای، مدارس و دانشگاههای استان غرس می شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران زنگ پایان عملیات کاشت یک میلیون نهال را 15 اسفند ماه همزمان با روز درختکاری اعلام کرد.
موسوی تاکامی مزیت این طرح را توسعه طرح های نهال کاری در گستره استانی و کاشت نهال مطابق با آب و هوای منطقه اعلام کرد و گفت: نهال های مورد استفاده در این طرح هم از گونه ههای ون، افرا و سایر گونه هایی سازگار با محیط و آب و هوای مازندران است.
استان مازندران حدود 24 میلیون هکتار مساحت دارد که از این مقدار حدود یک میلیون و 700 هزار هکتار عرصه های طبیعی اعم از جنگل و مرتع است.
برای حفاظت و مدیریت عرصه های طبیعی مازندران 2 اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در ساری و نوشهر فعالیت دارد که منطقه ساری حدود 71 درصد و نوشهر حدود 29 درصد این عرصه ها را مدیریت می کند.
استان مازندران در مجموع حدود 54 درصد از عرصه های جنگلی شمال کشور را در اختیار دارد.
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.