کارشناس مرکز مدیریت راه مازندران به خبرنگار ایرنا گفت: شدت بارش برف که ساعتی پیش در محور هراز و کندوان آغاز شد در حال حاضر سنگین شده و حرکت خودرو ها در این جاده ها را کند کرده است.
مهدی غلامیان افزود: در محور هراز از محدود آب اسک تا امامزاده هاشم در حوزه مازندران و در حوزه تهران تا مبارک اباد آبعلی بارش سنگین برف و مه غلیظ مشاهده می شود.
وی گفت: در محور کندوان نیز از پل زنگوله تا گرماب در هر 2 حوزه استان مازندران و البرز شاهد بارش برف هستیم که در برخی مناطق مانند تونل کندوان بارش سنگین تر است.
کارشناس مرکز مدیریت راه مازندران اعلام کرد که در باقی محور های استان آسمان ابری است و در برخی مناطق نیز مه غلیظ وجود دارد.
وی گفت که بر اساس پیش بینی هواشناسی، تا ساعات آینده بارندگی که از سمت غرب مازندران شروع شده، تمامی مناطق مازندران را درگیر می کند.
غلامیان افزود: در حال حاضر ترافیک سنگینی در جاده های مازندران وجود ندارد اما به دلیل بارش باران تردد در برخی محور ها مانند قائمشهر ساری به کندی انجام می شود.
**رانندگان بدون زنجیر چرخ وارد محورهای کوهستانی نشوند
کارشناس مرکز مدیریت راه مازندران با اشاره به جدی بودن هشدار هواشناسی از بارش برف در محور های کوهستانی استان تاکید کرد: رانندگان اصلا بدون همراه داشتن زنجیر چرخ وارد محور های کوهستانی بخصوص جاده های مواصلاتی مازندران با پایتخت نشوند.
غلامیان همچنین از رانندگان خواست با احتیاط بیشتری در جاده های استان به خصوص جاده های کوهستانی رانندگی کرده و حتما خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.
وی هشدار داد که به علت بارش باران و کاهش دما جاده های استان بشدت لغزنده است و رانندگان باید فاصله ایمن و همچنین هشیاری کامل را رعایت کرده و از سلامت خودرو خود اطمینان حاصل نمایند.
این کارشناس راهداری گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر تشدید بارش ها در اواخر امروز و روز سه شنبه، انسداد برخی راه ها به علت بارش سنگین برف و یا حوادث غیر مترقبه دور از ذهن نیست.
هواشناسی مازندران اعلام کرد که ناپایداری جوی همراه با بارش برف و باران که با کاهش دما همراه است تا اواخر روز سه شنبه در این خطه شمال کشور ادامه دارد و از بامداد روز چهار شنبه از شرق استان خارج می شود.
در حال حاضر بلده نور با پنج درجه سانتیگراد سردترین و ساری با 13 درجه درجه گرم ترین نقاط استان مازندران هستند.
استان مازندران دارای حدود 11 هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی است که از این میزان حدود سه هزار کیلومترجاده اصلی استان محسوب می شود.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.