علی یوسفی منش روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی گمرک گفت: در 10 ماهه امسال 572 هزار تن کالا به خارج از کشور صادر شد که به لحاظ وزنی 5 درصد و به لحاظ ارزش ریالی 48درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.
وی افزود: بیشترین میزان محصولات صادراتی استان شامل فرآورده های لبنی، بستنی، انواع شیرینی، مواد پلاستیکی، سیمان و محصولات فلزی بوده که از گمرکات استان به 40 کشور جهان از جمله عراق، افغانستان، روسیه، ترکمنستان و ترکیه صادر شد.
استان مازندران دارای پنج گمرک در امیرآباد، فریدونکنار ، نوشهر ، آمل و ساری است.
مدیرکل گمرکات مازندران گفت: سه میلیون تن نیز در 10 ماهه گذشته شامل جو و ذرت دامی، روغن ، کاغذ و آهن آلات و غیره به ارزش 37 میلیارد ریال از گمرکات نوشهر، فریدونکنار و امیرآباد وارد کشور شده است.
وی با بیان اینکه بیشترین میزان واردات کالا به ترتیب از روسیه، امارات، آلمان، اسکاتلند و سوئیس بود، افزود: این میزان واردات به لحاظ وزنی 22 درصد و به لحاظ ارزشی هم 44 درصد افزایش یافت.
یوسفی منش میزان ترانزیت کالا از گمرکات مازندران را هم در این مدت 45 هزار تن شامل آهن آلات، کانتینر، تخته و کاغذ اعلام کرد که به کشورهای افغانستان، پاکستان، گرجستان ، ترکمنستان، عراق ، آذربایجان، هندوستان و قزاقستان ترانزیت شد.
وی گفت: همچنین امسال 989 فروند کشتی نیز در بنادر استان پهلو گرفت که نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد بیشتر است.
مدیر کل گمرکات مازندران افزود: در 10ماهه امسال کامیون های وارده به بنادر نوشهر، فریدنکنار و امیرآباد برای حمل کالاهای وارداتی با رشد 24 درصدی نسبت به سال قبل به 203 هزار دستگاه رسید.
وی درآمد گمرکات مازندران را در 10 ماهه امسال را 2 هزار و 380 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این مبلغ یکهزار و 200 میلیارد به صورت نقدی به خزانه دولت واریز و مابقی درآمد نیز به صورت ضمانت نامه است که تا پایان امسال دریافت و به خزانه واریز خواهد شد.
یوسفی منش همچنین از ارسال 238 فقره پرونده کالای قاچاق از جمله موتورسیکلت، کولر گازی، برنج، لوازم یدکی لوازم آرایش و گوشه همراه به ارزش 33 میلیارد ریال از دستگاههای تعزیرات، صنعت و معدن و تجارت و نیروی انتظامی در این مدت خبر داد و گفت: در این مدت چهار فقره پرونده قاچاق کالا نیز در گمرکات مازندران به ارزش 38 میلیارد ریال تشکیل و در دست بررسی است.
اداره کل گمرک مازندران - نوشهر در دی ماه امسال علاوه بر وظایف اداره کل به عنوان ناظر کمرگات استان نیز فعالیت جدید خود را در این زمینه آغاز کرد.
در حال حاضر 12 حوزه نظارت گمرکات در کشور به ارائه خدمات از جمله نظارت بر عملکرد تمامی گمرکات حوزه خود انعقاد قرارداد انبارهای اختصاصی، استرداد حقوق و عوارض در کشور را نیز شامل می شود.
شعار امسال روزجهانی گمرک(6 بهمن ماه)، مرزهای هوشمند برای تجارت مسافرت و حمل و نقل بدون وقفه است.
1295/ 1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.