به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسن خیریانپور روز شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران افزود: در حالی می توان به صورت جدی با این پدیده ناخوشایند در شهرهای مازندران مقابله کرد که جلوی این مساله را در ابتدای مراحل ساخت و پی کنی گرفت. معاون استاندار مازندران با بیان اینکه وقتی ساخت وساز به مرحله سکونت برسد، تخریب آن سخت تر است، افزود: نباید کار ساخت و سازها غیرمجاز به این مرحله برسد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران نیز در این جلسه گفت: به دلیل نبود جنبه های نظارتی و قانونی و ابزار ضمانتی در زمین های کشاورزی در نزدیکی شهرهای استان ساخت و سازهایی انجام می شود که به بخش کشاورزی استان ضربه می زند.
مفید غلامی راد افزود: علاوه بر تبعات از دست رفتن زمین های کشاورزی ، این ساخت و سازها بدون پرداخت عوارض از خدمات شهری برخوردار می شوند .
وی پیشنهاد کرد که با جدیت ساخت و سازهای اینگونه ای تخریب شوند و یا اینکه در محدوده شهری قرار گرفته و عوارض شهری خود را پرداخت بکنند .
رئیس سازمان مدیریت مازندران در ادامه از تهیه و تصویب سند آمایش استان خبرداد و گفت: این طرح بعد از 6 سال تهیه شد که از سوی شورای برنامه ریزی کشور به عنوان یکی از قویترین مطالعات آمایشی در بین 31 استان کشور به شمار می رود .
وی اضافه کرد : در این سند مهمترین اولویت های مازندران در بخش های مختلف شناسایی و پیشنهاد داده شد .
در شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران طرح جامع شهر فریم ، افزوده شدن بافت شهر آمل و در اختیار گذاشتن ساختمان به برخی ادارات کل تازه تاسیس مازندران مورد بررسی قرار گرفت.
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.